מהדקים קשרים

פרופ' עירד יבנה דיקן הפקולטה למדעי המחשב (מימין), מריאנה וקסמן, מנהלת קשרי אקדמיה באינטל ישראל ופרופ' אריאל אורדע דיקן הפקולטה להנדסת חשמל

פרופ’ עירד יבנה דיקן הפקולטה למדעי המחשב (מימין), מריאנה וקסמן, מנהלת קשרי אקדמיה באינטל ישראל ופרופ’ אריאל אורדע דיקן הפקולטה להנדסת חשמל

הטכניון וחברת אינטל ציינו השבוע שיתוף פעולה פורה וממושך בערב חגיגי, בו השתתפו עשרות חברי סגל מהפקולטות להנדסת חשמל ולמדעי המחשב בטכניון ועובדי אינטל הלוקחים חלק בהוראה ובהנחיית סטודנטים בטכניון. שיתוף הפעולה בין שני הגופים מתקיים כבר שנים. כ-2000 עובדי אינטל הם בוגרי הטכניון, ומאות סטודנטים לתואר ראשון ותואר שני מועסקים בחברה במשרות סטודנטים. מהנדסי החברה מעבירים קורסים ומתרגלים בהתנדבות סטודנטים בשתי הפקולטות. לאינטל ולטכניון מכון מחקר משותף באינטליגנציה חישובית, הפועל במסגרת TCE, והחברה תומכת במחקרים של חוקרי הטכניון בהיקף של כ-3.5 מיליון דולר. בחמש השנים האחרונות הסתכמה תרומתה של החברה לטכניון בציוד, במעבדות ובמלגות ביותר מ-1.5 מיליון דולר. בנוסף תומכת אינטל במלגות לעידוד סטודנטים מצטיינים במדעי המחשב.

“האקדמיה והתעשייה שלובות זו בזו,” אמר פרופ’ עירד יבנה, דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון, “והצלחתכם היא הצלחתנו. שיתוף הפעולה בין הטכניון לאינטל תורם לסטודנטים ומעשיר את יכולות ההוראה של הפקולטה בקורסים מתקדמים החשובים לתעשייה.”

“אינטל מעורבת שנים רבות בטכניון,” הוסיף פרופ’ אריאל אורדע, דיקן הפקולטה להנדסת חשמל. “קשה לחשוב על הפקולטה להנדסת חשמל בלי מעורבותה של אינטל, ואינטל לא היתה הופכת לחברה מובילה ללא הטכניון.”

“אני בוגר הטכניון,” אמר רן סנדרוביץ, מנכ”ל מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל. “בטכניון למדתי ללמוד ולהתמודד עם אתגרים. חברת אינטל לא היתה יכולה להיות חברה מובילה הנמצאת בחזית הטכנולוגית הבינלאומית ללא תרומת הטכניון. אנחנו לומדים מכם ומקבלים השראה. שיתוף הפעולה בינינו חשוב מאוד גם בהיבט הציוני ובתרומה לחברה הישראלית.”

“מעמדה של אינטל ישראל בעולם נובע בחלקו מהזרימה של כשרון שמגיע מהטכניון ומהמחקר המשותף,” אמר גדי זינגר, סגן נשיא באינטל ומנהל קבוצת הארכיטקטורה בחיפה. “ישראל היא היום מעצמה טכנולוגית, אך יש לזכור כי לא לעולם חוסן, ומקומה של אינטל ישראל בעולם כמובילה טכנולוגית לא מובטח לה. ההשקעה בחינוך ובפיתוח טכנולוגי בארצות אחרות בעולם הולך וגובר. בישראל התרחש נס קטן ומתמשך, שהציב אותה בחזית הטכנולוגית הבינלאומית, אך נס זה אינו מובן מאליו. על התעשייה והאקדמיה להבין מהם האתגרים העומדים לפתחם ולעבוד יחד ובשיתוף פעולה כדי להיערך לקראתם. שיתוף הפעולה בין אינטל והטכניון הוא הזדמנות מצוינת לכך.”

הארוע אורגן על ידי רות בונה, מנהלת המרכז להנדסת מחשבים (TCE) בטכניון, ומריאנה וקסמן, מנהלת קשרי אקדמיה באינטל ישראל.

מימין לשמאל: שלומית וייס, גדי זינגר,יואב הוכברג, אריאל אורדע, רן סנדרוביץ ועירד יבנה.

מימין לשמאל: שלומית וייס, גדי זינגר,יואב הוכברג, אריאל אורדע, רן סנדרוביץ ועירד יבנה.