שני פרופסורים מהפקולטה למדעי המחשב נבחרו ל-ACM

הפרופסורים ארנה גרימברג ואסף שוסטר מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון נבחרו לארגון ACM – האגודה הגדולה בעולם למיכון ממוחשב

פרופ' אסף שוסטר

פרופ’ אסף שוסטר

ACM (Association for Computing Machinery), האגודה הגדולה והחשובה ביותר בתחום המיחשוב, הכריזה על צירוף של 42 מדענים מרחבי העולם לשורותיה כעמיתים חדשים, בהם הפרופסורים ארנה גרימברג ואסף שוסטר מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון. תוכנית העמיתים של אגודת המחשוב העולמית נוסדה כדי לציין תרומות יוצאות דופן של מנהיגים בעולם המחשוב.

פרופ’ ארנה גרימברג עוסקת בתיאוריה ובכלי תוכנה בתחום האימות הממוחשב (Computer Aided Verification – CAV), לבדיקה אוטומטית של מערכות מורכבות. היא אחת משלושת המחברים של Model Checking – הספר שנחשב ל”תנ”ך” של האימות הממוחשב. מאז אוקטובר 2013 היא חברת האקדמיה האירופית למדעים.

פרופ’ אסף שוסטר עוסק בחישוב מקבילי, מבוזר, מבוסס ענן, ובסולמיות (סקלביליות של חישובים). לדבריו, “הפוקוס המשמעותי שלי הוא עיבוד של מידע גדול, ובפרט של זרמי נתונים בזמן אמת, גם אם הם מגיעים בצורה מבוזרת גיאוגרפית. דוגמאות למערכות כאלו אפשר למצוא ברשתות סנסורים, בניטור של רשתות מחשבים גדולות/מבוזרות, ובאיתור ומניעה של פוגענים ברשתות מחשבים.

“זהו הישג מרשים, והגאווה כפולה כאשר זוכים בתואר שניים מחברי סגל הפקולטה. אנו מעריכים ומאחלים להם הצלחה רבה בהמשך דרכם,” אמר פרופ’ עירד יבנה, דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון.

הפרופסורים שוסטר וגרימברג הם שניים מתוך שלושה ישראלים שהתקבלו השנה לאגודה. הישראלי השלישי, פרופ’ מולי שגיב מאוניברסיטת תל אביב, הוא בוגר הפקולטה למדעי המחשב בטכניון, שבה השלים גם את הדוקטורט.

ACM (Association for Computing Machinery),

פרופ' ארנה גרימברג

פרופ’ ארנה גרימברג