זוכרים את דניאל

פרופסור משנה מורן ברקוביץ

פרופסור משנה מורן ברקוביץ

הפרס על שמו של דניאל שירן, לוחם גולני שנהרג במלחמת לבנון השנייה, הוענק לפרופסור-משנה מורן ברקוביץ. הפרס מוענק מדי שנה לחוקר מצטיין בטכניון בתחום הביו-רפואה.

ועדת הפרס ע”ש דניאל שירן, לוחם גולני שנהרג במלחמת לבנון השנייה, בחרה להעניק את הפרס לשנת תשע”ה לפרופסור-משנה מורן ברקוביץ מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. הפרס הוענק לפרופסור-משנה ברקוביץ, בטקס שהתקיים בפקולטה להנדסת מכונות, על פיתוח מכשירים לאבחון ביו-מולקולרי מהיר המתבסס על מיקרו-זרימה.

את הפרס על שמו של דניאל יזם סבו, פרופסור מנחם רבהון, חבר הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. פרופסור רבהון הוא איש אקדמיה ומדע, בעל שם עולמי בתחום שיפור איכותם של מי קולחין, מי שפכים ושיטות סינון.

נכדו הבכור, דניאל שירן, נפל במלחמת לבנון השנייה. “עברתי הרבה בחיי,” אמר פרופסור רבהון,” הבריחה מהנאצים, העלייה ארצה, אובדן אם ואחות בגיל צעיר – אבל שום אירוע שחוויתי לא משתווה לצער על נפילתו של דניאל. שום דבר, גם לא הגרוע ביותר, איננו דומה לכאב ולסבל שעברתי אחרי שאיבדתי את הנכד שלי.”

“דניאל היה הנכד הראשון במשפחה, וסבא שלו מנחם היה קשור אליו מאוד,” אמר בטקס אביו של דניאל, פרופ׳ אבינועם שירן. “הוא היה ילד יוצא דופן, מבריק מבחינה אינטלקטואלית, שאותר כמחונן בגיל צעיר. כשהגיע זמנו להתגייס היתה לו בעיה עם הפרופיל. אבל הוא רצה לשרת שירות קרבי התעקש על העלאת הפרופיל הרפואי שלו, ובסופו של דבר הצליח. דניאל שירת כלוחם בגולני והיה ‘נגביסט’ במלחמת לבנון השנייה. בליל הרביעי באוגוסט 2006, הוא הוביל כוח של גולני ונהרג בהתקלות עם מחבלים. מאז נפילתו אנו פועלים להנצחת שמו וזכרו בדרכים מיוחדות כמו הפרס המוענק על שמו בטכניון לחוקר מצטיין בתחום הביו-רפואה, ו’יום דניאל’ – יום התנסות מדעית לתלמידי כיתות ו’ בבית הספר היסודי בנשר בו למד דניאל.”

dani2

דניאל שירן ז”ל עם סבו פרופסור מנחם רבהון

“הקיץ ימלאו תשע שנים לנפילתו של דניאל שירן ז”ל.” אמר פרופסור ויין קפלן, המשנה לנשיא הטכניון למחקר. “דניאל נפל בלבנון בהגנה על מולדתו ועל משפחתו. הזמן שחלף אינו מקהה את הכאב ואין מילות נחמה שנוכל להציע לבני משפחתו.״

“סיפור חייו הצעירים של דניאל שזור במצוינות. השאיפה למצוינות היא גם סימן היכר מובהק של הטכניון, והיא המאפשרת לטכניון לצרף כיום לשורותיו את מיטב החוקרים. – חוקרים כמו חתן הפרס פרופסור משנה מורן ברקוביץ, שהעדיפו את הטכניון ואת מדינת ישראל על פני משרה מובטחת ונחשקת במוסדות מחקר מובילים בעולם.”

פרופסור משנה ברקוביץ הודה לבני המשפחה על הפרס ועל הדרך המיוחדת שבה בחרו להנציח את זכרו של דניאל.