מרכז ללימודי רובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית יוקם בטכניון בשיתוף PTC

ג'ון סטיוארט (משמאל) בסיור במעבדה למערכות יצור מתקדמות של הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון. צילום : שרון צור, דוברות הטכניון

ג’ון סטיוארט (משמאל) בסיור במעבדה למערכות יצור מתקדמות של הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון. צילום : שרון צור, דוברות הטכניון

חברת PTC האמריקאית חתמה בשבוע שעבר על הסכם עם הטכניון לפיו היא תתמוך, בהשקעה של 7 מיליון דולר, בהקמה של מרכז ללימודי רובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית במחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה. במסגרת ההסכם תממן PTC את הקמתו של המרכז ואת תפעולו בשלוש השנים הקרובות.

ג’ון סטיוארט, מנהל תכניות החינוך של חברת PTC, הגיע לביקור מיוחד בטכניון שבמהלכו סייר במעבדות הרובוטיקה הקיימות ונפגש עם פרופסור אורית חזן, ראש המחלקה לחינוך למדע ולטכנולוגיה, ועם פרופסור חבר איגור ורנר שיעמוד בראש המרכז.

לדברי סטיוארט, בחברת PTC  מועסקים 260 עובדים בישראל, 120 מהם הם בוגרי טכניון. “הטכניון הוא ה’ספק’ השני של עובדים לחברה, אחרי אוניברסיטת מינסוטה בארה”ב,” אמר. “החברה רואה חשיבות רבה בקידום פרויקטים לחינוך מדעי וטכנולוגי, והיא תומכת בתכנית הרובוטיקה FIRST ובקבוצות המתחרות ב-FORMULA SAE – תחרות מכוניות מרוץ לסטודנטים מכל העולם. לעובדים שלנו יש קשר הדוק עם הפקולטות בטכניון, ואנו מאמינים בחינוך מדעי וטכנולוגי. לדעתנו, זו הדרך היחידה להצמיח את דור העתיד של אנשי המדע והמהנדסים. לשמחתי, פרויקטי רובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית זוכים לעדנה בבתי הספר בארה”ב, ולהיות מעורב בהם הופך יותר ויותר “cool” בקרב בני הנוער. PTC מכשירה ותומכת בחינוך מדעי של עשרה מיליון תלמידים ברחבי העולם, רובם מארה”ב, מהודו ומסין. עד כה לא היו לנו קשרים רשמיים עם הטכניון, ואנו מאוד שמחים על שיתוף הפעולה שנוצר.”

“החזון למרכז הרובוטיקה שיקום בטכניון בסיוע חברת PTC הוא חזון משותף,” אמר פרופסור חבר איגור ורנר מהמחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. “הרובוטיקה פותחת צוהר לעולם המדע הרחב.”

“המחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה צומחת בשנים האחרונות באופן מהיר. החזון שלנו הוא שבעוד חמש-עשר שנים יהיו למחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה מאות רבות של מורים למדעים ולטכנולוגיה בבתי ספר ברחבי הארץ ובחינוך הלא פורמלי,” אמרה ראש המחלקה פרופסור אורית חזן,  “המרכז החדש יהפוך את הטכניון למרכז מוביל בהוראת הרובוטיקה בארץ, ואני צופה שמאות תלמידים ומורים ייהנו מהלימודים ומההכשרות שיתקיימו בו.”

בתמונה בעמוד הבית: (מימין לשמאל) ג’ון סטיוארט, פרופ’ אורית חזן ופרופ’ איגור ורנר. צילום : שרון צור, דוברות הטכניון