“שום אוניברסיטה אמריקנית לא תחרים את ישראל”

פרופסור אלן דרשוביץ'

פרופסור אלן דרשוביץ

אומר פרופסור אלן דרשוביץ שקיבל תואר דוקטור לשם כבוד בטכניון ומוסיף: “החרמת מוצרי ההתנחלויות הן צעד טקטי בדרך להחרמת ישראל כולה”.

במסגרת ארועי הקורטוריון (חבר הנאמנים) של הטכניון, קיבל פרופסור אלן דרשוביץ תואר “דוקטור לשם כבוד”. דרשוביץ, יליד 1938, הוא מרצה בפקולטה למשפטים בהארוורד מאז 1964 – בכך היה הפרופסור הצעיר ביותר שהתמנה בפקולטה זו מאז ומעולם.

פרופסור דרשוביץ נודע כתומך מסור של מדינת ישראל, תמיכה שבאה לידי ביטוי בין השאר בספרו “ישראל – כתב הגנה”. בהרצאתו בטכניון הוא השיב לשאלות המראיין, זהר זיסאפל, בוגר הטכניון ומייסד רד בינת. הוא גינה את יוזמי החרמות על ישראל, ואמר כי החרמת מוצרי ההתנחלויות הן צעד טקטי בדרך להחרמת ישראל כולה.

“לשמחתי, שום אוניברסיטה אמריקאית לא תחרים את ישראל, אבל באירופה המצב קשה, כתוצאה מאלפיים שנים של איבה ליהודים. על הרקע הזה קל לאירופאים להזדהות עם נטיות אנטי-יהודיות ואנטי-ישראליות, וקשה להם לקבל עמדה פרו-ישראליות גם כשהיא מגובה בטיעונים מבוססים.”

עו”ד דרשוביץ’ אמר כי בישראל נבחרים ראשי ממשלה על סמך הדרך שעברו – בניגוד למצב בארה”ב, שם נבחרים הנשיאים על סמך מזל וכריזמה. “קלינטון, שהיה קודם מושל המדינה הנידחת ארקנסו, נבחר ללא ניסיון רלוונטי לנשיאות, וגם אובמה נבחר בשל הכריזמה שלו ולא על סמך פועלו בעבר. בוש האב, שהיה לו הרבה ניסיון רלוונטי, פישל לאורך כל הדרך וגם בנשיאות עצמה.”

הוא הדגיש כי “אין שלום בלי כוח, והאמונה שהמוסריות מספיקה כדי להגן עלינו התנפצה בשואה. אילו היה לנו חיל אוויר אז, הכל היה אחרת. כיום יש לעם היהודי כוח, ולכן לא תהיה עוד שואה.”

על אירופה אמר כי היא “שטופה בשנאת יהודים כבר 2000 שנה. השואה העניקה לנו אוזן קשבת בקרב האירופאים, שהיו שטופים ברגשות אשם; אבל ההקשבה הזאת נגמרה כעבור עשרים שנה, ב-67. כי אירופה מוכנה לקבל יהודים כנועים או מתים, אבל אומה יהודית מנצחת ויהודים חזקים? זה יוצר אצלם דיסוננס, ולכן הם לא מצליחים לאהוד את ישראל למרות שהצבא הישראלי הוא בהחלט הצבא הראשון בעולם מבחינת שמירה על זכויות אזרח.”

“ישראל צריכה לעשות מה שטוב ונכון, לא לפעול לפי דעת הקהל. דעת הקהל ממילא שטופה בדעה קדומה, ומציבה את ישראל בתחתית המוסריוּת למרות שמאות מדינות מתנהגות הרבה יותר גרוע ממנה,” סיים פרופסור דרשוביץ את הראיון.

בתמונה בעמוד הבית מימין לשמאל: זוהר זיספל, פרופסור אלן דרשוביץ ופרופסור פרץ לביא