שר המדע הבריטי יפתח בטכניון כנס רפואי בריטי-ישראלי

שר המדע והאוניברסיטאות הבריטי דיוויד ווילטס

שר המדע והאוניברסיטאות הבריטי דיוויד ווילטס

שר המדע והאוניברסיטאות הבריטי דיוויד ווילטס יפתח בטכניון כנס בריטי-ישראלי רב משתתפים על רפואה רגנרטיבית.

כנס BIRAX  יתקיים ב-26-25 במרץ, בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון ויפגיש שלוש מאות מדענים מובילים, שמחקריהם מקדמים את המאבק במחלות קשות כגון סוכרת סוג 1, מחלות לב, פרקינסון ואלצהיימר באמצעות טיפולים המבוססים על תאי גזע. הכנס הוא חלק מתוכנית הרפואה הרגנרטיבית של  BIRAX, העתידה להשקיע  10 מיליון פאונד במחקר בריטי-ישראלי חדש, במשך חמש שנים.

יושבי הראש של הכנס  יהיו פרופסור כריס מייסון, יו”ר ה- Regenerative Medicine Bioprocessing ב”יוניברסיטי  קולג'” בלונדון, ופרופסור אהוד גזית, לשעבר המדען הראשי של ישראל.

80 נציגים מבריטניה, המייצגים 25 מוסדות, יגיעו לטכניון בחיפה לרגל הכנס. המדענים המשתתפים יבחנו את ההתפתחויות האחרונות ברפואת תאי גזע וידונו בהזדמנויות לשיתופי פעולה עתידיים. שר המדע והאוניברסיטאות הבריטי, דיוויד ווילטס, יפתח רשמית את הקול הקורא השני להצעות בכנס, שאותו השיק ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בביקורו האחרון בישראל.

תוכנית BIRAX כבר מימנה שבעה פרויקטי מחקר גדולים המשותפים לבריטניה ולישראל, בתחומים של טרשת נפוצה, מחלת כבד ופרקינסון. הקול הקורא השני יממן מחקר מתקדם בטיפול באמצעות תאי גזע בסוכרת סוג 1, מחלות קרדיו-וסקולריות, פרקינסון ואלצהיימר.

בהתייחסו לקול הקורא השני אמר השר דיוויד ווילטס:

“המחלות הנכללות במחקר BIRAX מצריכות פעולה דחופה שמטרתה לקדם אותנו לעבר שיטות ריפוי. באמצעות מפגש בין המדענים הטובים ביותר משתי המדינות שלנו, ומימון של המחקרים החדשניים שהם יבצעו, ביכולתנו לסייע בקידום הבנה בינלאומית של מחלות אלה. הקול הקורא השני הוא צעד משמעותי בכיוון זה.”

מתיו גולד, שגריר בריטניה בישראל, אמר:

“כנס זה יפגיש מדענים בריטים וישראלים העוסקים בחקר תאי גזע. המטרה שלנו היא שהם יפתחו שיתופי פעולה שיובילו לשיטות ריפוי לכמה מהמחלות הנפוצות ביותר. ישראל ובריטניה נמצאות בחזית המחקר בתאי גזע. בנייתה של שותפות חזקה בין שתי המדינות תועיל לשתיהן, ועשויה לשנות את החיים ברחבי העולם. הכנס הראשון היה הצלחה כבירה, והוביל לכמה מחקרים משותפים מדהימים. יש לנו ציפיות גבוהות מהכנס הנוכחי.”

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי הטכניון גא לארח את כנס BIRAX השני. “לחוקרי הטכניון תפקיד מרכזי בגילוי תאי הגזע, והם מנהלים מחקרים מרתקים הנוגעים לשימושיהם.” הוא שיבח את השגריר הבריטי ואת צוותו על קידומו של שיתוף הפעולה בין מדענים ישראלים ובריטים בתחום שיש בו פוטנציאל לריפוי מחלות קשות.

“הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון גאה לארח את הכנס הבריטי-ישראלי השני לרפואה רגנרטיבית,” אמר דיקן הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון, פרופסור אליעזר שלו. “תכנית הרפואה הרגנרטיבית של BIRAX מאפשרת למדענים מובילים מהאוניברסיטאות הטובות ביותר בבריטניה ובישראל להתמקד בסוגיות קריטיות ולחולל פריצות דרך ממשיות בתחום חשוב זה. שיתוף הפעולה ישפיע על תחום הרפואה הרגנרטיבית, ויתר על כן –  יסייע גם לחולים הסובלים ממחלות שכיחות.”

תוכנית הרפואה הרגנרטיבית של BIRAX (שותפות בריטית-ישראלית לשיתוף פעולה מחקרי ואקדמי) מתוקצבת ב-10 מיליון פאונד. היא תימשך חמש שנים, ותתמקד במחקר מתקדם של כמה מהמחלות הקשות בעולם. זוהי יוזמה של השגרירות הבריטית ושל המועצה הבריטית בישראל.

לתכנית הכנס לחץ כאן

למידע נוסף על תכנית התוכנית : http://www.britishcouncil.org.il/programmes/science/birax\\