הסכם בינלאומי נוסף לטכניון

NTHU1-300x196

אוניברסיטת המחקר המובילה בטייוואן הכריזה על תכנית משותפת לדוקטורט עם חמש אוניברסיטאות מובילות ובהן הטכניון.

אחרי יותר משנה של מגעים בין NTHU, אוניברסיטת מחקר מובילה בסין-צ’ו, עיר המדע של טייוואן, ואוניברסיטאות בעלות שם עולמי במדינות רבות, הוכרז על תוכנית  משותפת לדוקטורט.

אוניברסיטת NTHU הודיעה כי חמש האוניברסיטאות שנבחרו הן:

–        הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל,

–         האוניברסיטה הטכנולוגית של טרוי – UTT, צרפת,

–         המכון ההודי לטכנולוגיה, מדרס, הודו,

–         אוניברסיטת ווטרלו, קנדה,

–         אוניברסיטת ליברפול, בריטניה.

לין צ’ן, נשיא NTHU, אמר כי “זהו קו פרשת מים עבור NTHU כאוניברסיטת מחקר יוצאת דופן. הדרישות, המשימות והאתגרים הניצבים בפני אוניברסיטאות מחקר במאה ה-21 גדלים במהירות. אי אפשר להמשיך לנהל את האוניברסיטאות בשגרת ‘עסקים כרגיל’, כלומר בדפוסי הפעולה של המאה העשרים. כדי לערוך מחקר ברמה הגבוהה ביותר, תוך התמודדות עם נושאים גלובליים במכלול ההיבטים, ממדע ועד מדעי החברה, ממדעי הרוח ועד להנדסה, ממדעי הביולוגיה למדעי החיים, נדרשת יציאה ממסגרת האוניברסיטה הבודדת”.

הנשיא צ’ן הסביר כי “כדי שקהילות המחקר של NTHU יטפלו בבעיות גלובליות במטרה להתמודד עם אתגרים גלובליים, עלינו ליצור מרחב שבו יטופחו באופן פעיל שיתופי-פעולה אינטלקטואליים עם אוניברסיטאות מובילות בכל רחבי העולם. עלינו לפתח דפוס חשיבה חדש של אסטרטגיה גלובלית במטרה לאפשר ‘הכשרת דוקטורט’ כחלק בלתי נפרד ממשימת ההוראה שלנו. אם זו הנחת התשתית שלנו, אינני יכול לחשוב על דרך טובה יותר מאשר הקמת תוכניות Ph.D משותפות, בנות קיימא, עם המוסדות המובילים בעולם. בתוכניות אלו ייכנסו חברי הסגל המעולים שלנו לתוכניות של מחקר משותף, ארוך טווח, עם אוריינטציה גלובלית משמעותית, עם חמש אוניברסיטאות אלה מאירופה, צפון אמריקה ואסיה, ועם דוקטורנטים מכל היבשות שישמשו כגשרים אינטלקטואליים. זה מלהיב מאוד!”

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי ההסכם עם האוניברסיטה המובילה בטייוואן הוא המשך טבעי להשתלבות המהירה של הטכניון ב”כפר האקדמי הגלובלי”, ומקדם את בית הספר הבינלאומי שלו. “בעולם הגלובלי והשטוח המתהווה לנגד עינינו תופס הטכניון, יותר ויותר, את מקומו הראוי בין האוניברסיטאות המובילות בעולם”, הדגיש.

בתמונה: אוניברסיטת NTHU