סטודנטים לתארים מתקדמים ינחו תלמידים מצטיינים

project electronicsפרוייקט משותף למשרד החינוך ולטכניון:
סטודנטים לתארים מתקדמים ינחו תלמידים מצטיינים במגמת אלקטרוניקה בביצוע פרוייקט הגמר שלהם

שיתוף פעולה בין הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, מגמת אלקטרוניקה במשרד החינוך ומרכז המורים הארצי למקצועות הטכנולוגים מדעיים- מורטק והמחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון הוליד פרוייקט משותף. במסגרתו ינחו  סטודנטים לתארים מתקדמים מהפקולטה להנדסת חשמל תלמידים מצטיינים של מגמת הנדסת אלקטרוניקה בביצוע פרויקטי גמר בהיקף של חמש יחידות לימוד.

משרד החינוך מחפש דרכים לעידוד בחירה במסלולי מצוינות במדע וטכנולוגיה ומייחס חשיבות לבחירה של תלמידים בלימודי הנדסה. בשנת 2012 הכריז נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא, שהטכניון תופס כמשימה לאומית את הגדלת מספר תלמידי/ות התיכון שיבחרו ללמוד מקצועות מדעיים-טכנולוגיים. בחינוך העל יסודי בישראל, מגמת הנדסת אלקטרוניקה נחשבת כמגמה מובילה, המשלבת תכנים עכשוויים מתחומי ההנדסה, המתמטיקה והמדעים, על בסיס תאוריות למידה המטפחות מיומנויות חשיבה מסדר גבוה.

במחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון התקיים מפגש השקה של הפרויקט המשותף.

בעידודם של פרופ’ אדם שורץ, דיקאן הפקולטה להנדסת חשמל, יעקב שינבוים, מפמ”ר מגמת לאלקטרוניקה ואהרון שחר, מנהל מרכז המורים הארצי למקצועות הטכנולוגים מדעיים- מורטק, השוכן במחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הוחלט לקדם את פיתוח הפרויקטים עם דגש על התחום הפיזיקאלי.  בשלב הנוכחי מדובר בפיילוט של שני בתי ספר: אורט רוגוזין מגדל העמק ואורט מוצקין. מכל בית-ספר נבחרו שני תלמידים. מנחי עבודת הגמר ומרכזי המגמה בבתי הספר ילוו על ידי צוות מרכז המורים הארצי למקצועות הטכנולוגים מדעיים. פרופ’ אורית חזן, ראש המחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה, מקדמת באהדה את השתלבותם של הסטודנטים לתארים מתקדמים כמנחי עבודת גמר של חמש יחידות לימוד במגמות הטכנולוגיות. הצלחת הפרויקט תפתח את הדלת לשיתופי פעולה נוספים עם המגמות ביוטכנולוגיה, מדעית הנדסית, ומכונות, שמוריהן שייכים למרכז המורים מור-טק.

בתמונה: השקת הפרוייקט. צילום: דוברות הטכניון