140 סטודנטים סינים והודים לא יכולים להתחיל קורס קיץ בטכניון בגלל עיצומי העובדים במשרד החוץ

נשיא הטכניון: “הקשרים שטיפחנו במשך שנים עם אוניברסיטאות בסין והודו – עלולים לרדת לטמיון”

120 סטודנטים סינים וכעשרים סטודנטים הודים לא יכולים להתחיל קורס קיץ בטכניון, שכן הם לא מקבלים אשרה בגלל עיצומי העובדים במשרד החוץ. נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי “הקשרים שטיפחנו במשך שנים עם אוניברסיטאות בסין והודו – עלולים לרדת לטמיון”. הוא קרא לממשלה לפתור את הבעיה לאלתר. הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה מממנת את הפרוייקט, בסך של עשרת אלפים ₪ לכל סטודנט, בגלל החשיבות הרבה שבהבאת צעירים מצטיינים מסין ומהודו ללמוד בישראל.

רק ששה מהסטודנטים הסינים הספיקו לקבל ויזה לפני פרוץ העיצומים וגם הם לא יודעים עתה אם הקורס אכן יתחיל במועד. סטודנטים רבים כבר הפקידו את דרכוניהם בשגרירות ובנציגויות ישראל בסין, ועתה הם נותרו ללא ויזה וללא דרכון.

210 סטודנטים סינים והודים היו אמורים להגיע ללימודים באוניברסיטאות בישראל בקיץ, 140 מתוכם התקבלו לטכניון. גם עשרים סטודנטים סינים שהתקבלו ללימודי תואר ראשון בבית הספר הבינלאומי של הטכניון, לא מצליחים להגיע לארץ משום שלא קיבלו עדיין ויזה.

“אנו מאבדים את יחסי האמון שבנינו במשך שנים ארוכות עם אוניברסיטאות מובילות בסין והודו”, הזהירה פרופסור ענת רפאלי, סגן ראש בית הספר הבינלאומי והאחראית על קשרי חוץ אקדמיים של הטכניון.