63 חברות גייסו יותר מאלפיים עובדים ביריד תעסוקה גדול בטכניון

68נציגי 63 חברות מובילות במשק הישראלי גייסו יותר מאלפיים עובדים, סטודנטים מכל הפקולטות הנלמדות בטכניון, ביריד התעסוקה הגדול של הטכניון. היריד התפרס על פני עשרות ביתנים בשדרה המרכזית של הקמפוס.

“איני מופתע מהביקוש הגדל והולך לסטודנטים ולבוגרים שלנו”, אמר נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, בסיור משותף עם  מנכ”לי חברות גדולות ביריד. הוא התמקד בביקורו בעיקר בחברות הזנק ואמר שהן מבטאות יותר מכל את הרוח הישראלית של יזמות וחדשנות. “לא בכדי חברות בינלאומיות פותחות בישראל מרכזי מחקר, שכן המוצרים המובילים שלהן נולדו ופותחו בישראל. זו גם הסיבה שעיריית ניו יורק בחרה בטכניון ביחד עם אוניברסיטת קורנל להקים בלב מנהטן מרכז מחקר הנדסי-מדעי-יישומי”.

“אנו רואים בבירור גידול מתמשך במספר החברות המשתתפות ביריד התעסוקה בטכניון בשנים האחרונות, דבר המעיד על שיפור משמעותי במצבה של התעשייה המתקדמת בישראל ועל החשיבות שמייחסות חברות אלה לסטודנטים ולבוגרי הטכניון”, אמר דיקן הסטודנטים בטכניון, פרופסור מוריס אייזן. “היריד הגדול מוכיח לסטודנטים שלנו כי השקעתם הרבה בלימודים נושאת פרי ומהווה הזדמנות חשובה לחברות השונות לקלוט כוח אדם איכותי ומוכשר. שיתוף הפעולה בין התעשייה והטכניון גדל ומתעצם והיריד הגדול הוא אחד הביטויים המובהקים לשיתוף פעולה זה”.

במפגש מיוחד שקיים לרגל היריד נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא, עם מנהלי חברות גדולות המשתתפות בו, עלה נושא השתלבות הסטודנטים בשוק העבודה והעיתוי הנכון לו. מנהלי החברות העלו את הצורך שלהם בבוגרים בעלי תארים מתקדמים, בעלי כלים מקצועיים טובים יותר להתמודדות עם אתגרי הפיתוח.

בצד החברות הגדולות והמובילות בתחומי ההיי-טק, כדוגמת מיקרוסופט, אינטל,HP , אלביט, צ’ק פוינט, קוואלקום, EMC, YAHOO  ועוד השתתפו ביריד גם חברות הזנק קטנות. בנוסף, בלטה השתתפותן של חברות פיננסיות כמו “בלומברג” (שחיפשה סטודנטים ובוגרים במדעי המחשב) וחברות ייעוץ וניהול פרויקטים.  ביריד לקחו חלק גם משרד ראש הממשלה והתעשייה הצבאית והאווירית. חברת רפאל הציגה ביריד לראשונה את אחד מהפיתוחים האחרונים שלה: כלי שייט בלתי מאויש “Protector”, שפותח לשמירה על אסדות קידוח נפט וגז, מתקנים ימיים ועוד.

בתמונה: יריד התעסוקה בטכניון. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון