נשיא הטכניון בפתיחת מושב הקורטוריון: סנט הטכניון אישר המלצת ועדה מיוחדת להנהיג מסלול קבלה “עוקף פסיכומטרי”

70זה יהיה ערוץ קבלה נוסף על הערוץ הקיים והוא יתבסס על בחינות השלמה במתמטיקה ופיסיקה; זו אחת מהמלצותיה של הוועדה לבחינת מבנה הלימודים והעומס הלימודי בטכניון, שהסנט אישר

סנט הטכניון אישר להנהיג מסלול קבלה נוסף שיתבסס על בחינות השלמה במתמטיקה ופיסיקה. כך מסר נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, בפתיחת מושב הקורטוריון (חבר הנאמנים). ציוני בחינות אלה ישמשו (על פי מפתח שייקבע) כתחליף לציון הפסיכומטרי בקביעת סכם הקבלה. המועמדים יחוייבו בבחינות ההשלמה לפני תחילת הלימודים, ולא במהלך השנה הראשונה. זו אחת ההמלצות של הוועדה לבחינת מבנה הלימודים והעומס הלימודי בטכניון, שהסנט אישר. בראש הוועדה עמד פרופסור יכין כהן מהפקולטה להנדסה כימית. יו”ר אגודת הסטודנטים, דני מגנר, היה אחד מחבריה והיא מנתה תשעה פרופסורים. הוועדה שקדה על עבודתה במשך שנה תמימה ועתה אישר סנט הטכניון את 21 המלצותיה.

נשיא הטכניון אמר כי הוא רואה באישור ההמלצות תפנית הסטורית והבטיח כי הסטודנטים ימשיכו לעמוד במרכז העשייה הטכניונית. “אישור המלצות הוועדה הוא שלב נוסף במשימה שהצבתי לפני – לשפר את איכות ההוראה בטכניון ואת היחס לסטודנט, ולבצע חריש עמוק באווירה הכללית בקמפוס”, הדגיש.

המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין, אמר כי הנהלת הטכניון תדון בהמלצה ובדרכים ליישומה בתאום עם שאר אוניברסיטאות המחקר.

המלצה נוספת שהתקבלה היא קיצור כל סמסטר בשבוע (ל-13 שבועות) וביטול הבחינות במהלך הסמסטרים. בכל סמסטר תהיה חופשה מלאה בת שבוע.

שינוי נוסף יאפשר לדיקנים להעביר מרצה שלא שובץ להוראה במקצועות יסוד/בסיס – בין אם מבחירתו האישית או מחוסר התאמתו להוראה במקצועות אלה – לתפקידי תמיכה בהוראה.

פרופסור לביא הדגיש כי משימה נוספת העומדת בפני הטכניון היא גיוס חברי סגל חדשים. בשנה האחרונה גוייסו 35 חברי סגל חדשים, 25% מהם נשים. נשיא הטכניון הביע תקוותו כי בעתיד יגדל אחוז הנשים בין חברי הסגל בטכניון. הוא הודיע כי בעשר השנים הבאות יש כוונה להכפיל את מספר הדוקטורנטים בטכניון.

מושב הקורטוריון יימשך ארבעה ימים ומשתתפים בו מאות חברים, מהארץ ומחו”ל.

בתמונה: פתיחת מושב הקורטוריון: (מימין לשמאל) יו”ר הוועד המנהל, נשיא “מיקרוסופט” ישראל דני ימין, היזם יוסי ורדי ונשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא. צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון