קאתי דאב, סגנית נשיא קמפוס טכניון-קורנל בניו יורק: מרכז המחקר ההנדסי-מדעי-יישומי ייפתח בשנת 2017 וישפיע על העיר כולה

משלחת של 30 יזמים ובכירי המחלקה הכלכלית של עירית ניו יורק ביקרה בטכניון ונפגשה עם ראשי המשק והכלכלה

“למרכז המחקר המשותף של הטכניון וקורנל תהיה השפעה אדירה על העיר ניו יורק”, אמרה קאתי דאב, סגנית נשיא הקמפוס החדש של טכניון-קורנל בניו יורק. היא מבקרת בארץ יחד עם משלחת של 30 יזמים ובכירי המחלקה הכלכלית של עירית ניו יורק.

“ראש העיר מייקל בלומברג שם לו למטרה, לפתח את תעשיית ההייטק בעיר ולמשוך אליה חברות, משקיעים ויזמים טכנולוגיים. למרכז המחקר ההנדסי-מדעי-יישומי, המשותף לטכניון ולקורנל, תהיה השפעה מכרעת בנושא”, מוסיפה קאתי דאב, האחראית על פיתוח התשתיות התפעוליות ומשאבי האנוש בקמפוס החדש. “בלומברג רואה במיזם אבן שואבת לחברות הייטק ולסטודנטים מתחומי ההנדסה והטכנולוגיה. מרכז המחקר ישנה את פני האזור כולו וישפיע על העיר ניו יורק, החל מפיתוח התחבורה הציבורית לאי, שהיא הכרח להקמת הקמפוס, דרך בניית מגדלי מגורים לסטודנטים ולסגל האקדמי וכלה ביצירת אלפי מקומות עבודה חדשים”.
היא מסבירה כי מקומות שאין אליהם גישה ברכבת התחתית, נחשבים בניו יורק כבלתי נגישים. לדבריה, פיתוח התחבורה הציבורית באי הכרחי להתקדמות הקמפוס החדש ויתקיים במקביל. הקמפוס ייבנה במספר שלבים מצפון האי לדרומו, כנגזרת מהתקדמות הפיתוח של התחבורה הציבורית באזור.
כבר בשלב הראשון של בניית הקמפוס, הצפוי להיפתח ב-2017, ייבנו לצד המבנים האקדמיים מגדלי מגורים לסטודנטים ולאנשי הסגל האקדמי, שיימשכו אוכלוסייה חדשה לאזור. “הקמפוס החדש ייצור מאות מקומות עבודה חדשים, הן בעבודות הבנייה והפיתוח והן בקרב נותני השירותים לקמפוס החדש”, היא אומרת. “ידוע שאוניברסיטה מהווה זרז להתפתחות עירונית. מרכז המחקר החדש ישמש כזרז לשגשוג ולצמיחה של האזור כולו”.

חברי המשלחת הגדולה נפגשו בטכניון עם אנשי משק וכלכלה בכירים מישראל. לדבריהם, כבר עתה נוצרת בניו יורק “רצועת הי-טק” לאורך קו F  של הרכבת התחתית. “אנו מגיעים מחברת הזנק אחת לשניה בתוך דקות אחדות והאינטראקציה בין החברות מצויינת”, אמרו.

את הפאנל הנחה ד”ר יוסי ורדי, שהדגיש כי עוזיה גליל, שנכח בקהל, ודן טולקובסקי – “הם אבות ההי-טק הישראלי”. הוא הוסיף שכשם שמרכזי הפיתוח של חברות ענק בינלאומיות הוקמו בחיפה ליד הטכניון, כך החלה תעשיית ההי-טק של עמק הסיליקון ליד אוניברסיטת סטנפורד, המרכזים הטכנולוגיים לאורך כביש 128 סמוך ל-MIT  ותעשיית ההי-טק הבריטית הוקמה בסמוך לאוניברסיטת קיימברידג’. גם מעבדות “בל” הידועות הוקמו ליד אוניברסיטת פרינסטון.

לנוכחים חולק ספרם של הפרופסורים שלמה מיטל ואמנון פרנקל: “100 שנות עשייה – תרומת הטכניון ובוגריו לישראל ולעולם”.

בתמונה (מימין לשמאל): ד”ר יוסי ורדי, קאתי דאב -סגנית נשיא קמפוס טכניון-קורנל, פרופסור חיים גוטסמן – המנהל המשותף של מרכז טכניון –קורנל, שר התיירות עוזי לנדאו ונשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא. צילום : רז חודק – שיצו צלמים, דוברות טכניון