2000 סטודנטים חדשים בשנת הלימודים בטכניון שתיפתח ביום שני, 22 באוקטובר

12ביום ראשון, 21 באוקטובר, יתקיים יום הכוון לסטודנטים החדשים; הפקולטות למדעי המחשב ותעשיה וניהול מציעות תכנית לימודים חדשנית במסלול להנדסת מערכות מידע ותכנית “מבטים” מעניקה תואר נוסף בהוראת המדעים, במלגה מלאה, לסטודנטים ובוגרים שבכוונתם לפנות להוראת המדעים בבתי הספר; בהרשמה נרשמה יציבות והפקולטות המבוקשות ביותר הן מדעי המחשב, הנדסת חשמל, הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, הנדסת מכונות, רפואה ואדריכלות נוף

שנת הלימודים החדשה תיפתח בטכניון ביום שני הקרוב, ביום ראשון יתקיים יום הכוון ל-2000 הסטודנטים החדשים. הפקולטות למדעי המחשב ותעשיה וניהול מציעות תכנית לימודים חדשנית במסלול להנדסת מערכות מידע ותכנית “מבטים” מעניקה תואר נוסף, במלגה מלאה, לסטודנטים ובוגרים שבכוונתם לפנות להוראת המדעים בבתי הספר.

בשנה”ל תשע”ב הושקה בטכניון תוכנית “מבטים” – מהנדסים/מדענים בחינוך טכנולוגי מדעי, שבמסגרתה שבים בוגרי ובוגרות הטכניון ללמוד בטכניון תואר ראשון נוסף בהוראת הטכנולוגיה והמדעים ומקבלים מלגת שכ”ל מלאה. התואר כולל תעודת הוראה לבתי ספר על יסודיים ולמכללות לטכנאים והנדסאם. זוהי תוכנית חדשנית בעולם, אותה החליט הטכניון להשיק ולממן במסגרת מחוייבותו לקידום הוראת הטכנולוגיה והמדעים בישראל. תוכנית  זו מתמודדת גם עם מספרם ההולך וקטן של המורים למתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה, המהווה בעיה לאומית עליה התריע נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא, מספר פעמים באמצעי התקשורת.

תכנית הלימודים במסלול להנדסת מערכות מידע משותפת לפקולטות למדעי המחשב ולפקולטה להנדסת תעשיה וניהול. היא מדגישה את השינויים שחלו במהלך העשורים האחרונים בתחום זה, בעקבות התפתחות האינטרנט, השימוש הגובר במערכות מבוזרות והצורך של גופים רבים לנהל ולנתח כמויות גדולות מאוד של נתונים בהיקפים גדולים לעומת מה שנדרש בעבר. הסטודנטים ילמדו שרשראות של מקצועות בנושאים שונים לפי בחירתם ויוכלו גם לבחור בין פרוייקט של תעשיה וניהול (בכיוון תעשייתי יותר) לבין פרוייקט של מדעי המחשב (בכיוון מדעי יותר).

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי השנה הקודמת הייתה, אכן, שנה יוצאת דופן בהסטוריה של הטכניון: “חגגנו 100 שנה להנחת אבן הפינה לבנין ההסטורי בהדר הכרמל, פרופסור מחקר דני שכטמן זכה בפרס נובל בכימיה וזכינו, ביחד עם אוניברסיטת קורנל, במכרז להקמת מרכז מחקר הנדסי-מדעי-יישומי בעיר ניו ורק. כמו לא די בכך, ואולי הודות לכך,  הטכניון נמנה כיום  על פי מדד שנחאי היוקרתי עם 50 האוניברסיטאות המדעיות הנדסיות המובילות בעולם ובסקר רחב יריעה של העיתון היוקרתי “ביזנס אינסיידר”, מוקם הטכניון במקום ה-25 בעולם בין האוניברסיטאות ההנדסיות, כשהוא מקדים את כל האוניברסיטאות אירופה ואוניברסיטאות אמריקניות ידועות שם. אולם עתה, משנדמו תרועות הפסטיבלים, עלינו לשוב לשגרת העשייה והפיתוח. אל לנו לנוח, ולו לרגע קט, על זרי הדפנה. עלינו לזכור שחייה של אוניברסיטה לא בנויים רק על רגעי שיא נדירים ומרגשים, אלא דווקא על פעילות יומיומית של קריה גדולה שפנים רבות ומגוונות לה. כדי להמשיך בתנופה על כולנו להתגייס למשימה”.

בסך הכל ילמדו השנה בטכניון יותר מ-12,500 סטודנטים, כ-10,000 מתוכם לתואר ראשון, ב-18 פקולטות.

בתמונה: הטכניון – לב הקמפוס. צילום: דוברות הטכניון