כריסטין קווין, ראש מועצת עיריית ניו יורק, בביקור בטכניון: “מיזם טכניון-קורנל יהפוך את עירנו לבירת ההי-טק העולמית”

27“תושבי ניו יורק והנהלת העירייה נרגשים מאוד לקראת הקמתו של מרכז המחקר ההנדסי-יישומי המשותף לקורנל ולטכניון”.  כך אמרה כריסטין קווין, ראש מועצת עיריית ניו-יורק, בביקורה בטכניון. “אין לנו ספק שהמיזם החשוב הזה, שעתיד להפוך את העיר שלנו לבירת ההיי-טק העולמית, יזרים לתוכה דם חדש וישפר את מכלול ההיבטים העירוניים – מדיור בר-השגה ועד בתי קפה ומסעדות”.

קווין, שדורגה על ידי ה”ניו-יורק פוסט” בשנת 2007 במקום השלישי ברשימת הנשים המשפיעות ביותר בניו יורק, היא חברת המפלגה הדמוקרטית, ונחשבת למועמדת מובילה במירוץ לראשות העירייה, שיסתיים בשנה הבאה. היא משקיעה משאבים רבים בשיפורה של מערכת הבריאות ובקידומו של דיור בר-השגה בניו-יורק. “אנחנו כעירייה לא יכולים לייצר יזמות, אבל אנחנו יכולים ומחויבים ליצור את המעטפת המתאימה ליזמות: מערכת תחבורה יעילה, ביטחון אישי, דיור, חינוך איכותי ותעסוקה – בלעדי כל אלה אין אפשרות למשוך יזמים וחברות היי-טק לעיר”.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר לאורחת כי העתיד טמון בבין-תחומיות, וכי זה הרציונל העומד בבסיס הקמפוס החדש שיוקם על האי רוזוולט בניו יורק. “יתכן שפרופסור שכטמן הוא המדען האחרון המקבל פרס נובל על מחקר שבוצע על ידי אדם אחד הספון במעבדה אחת,” אמר פרופסור לביא. “כיום, כדי להשיג פריצות דרך מדעיות והנדסיות משמעותיות נדרש ידע עצום, שאיננו מצוי ברשותו של המדען הבודד. לאור זאת יוקם הקמפוס החדש במבנה של מרכזים בין-תחומיים, שיקיימו ביניהם תקשורת וחפיפה, ולא במודל האוניברסיטאי המוכר של חוגים ופקולטות. סביב המוקד הזה יקומו חברות סטרט-אפ ושלוחות של חברות היי-טק גדולות, במודל דומה להתפתחותן ההסטוריות של חברות ושלוחות כאלה בקרבת הטכניון. אינטל היא דוגמה לחברת ענק שבחרה להקים כאן את מרכז המחקר הראשון שלה מחוץ לארה”ב, ולכן, כשאני שומע את הסיסמה Intel Inside אני אומר: Haifa inside. המיזם החדשני שלנו יבנה גשר של ידידות ושיתוף פעולה בין ניו יורק לבין חיפה”.

בתמונה: כריסטין קווין עם נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא. צילם: יואב בכר, דובר הטכניון