57 מלגות הוענקו לבני ירושלים הלומדים בטכניון

27ד”ר אראל מרגלית, יו”ר קרן JVP , העניק 11 מלגות לזכרו של טדי קולק ז”ל

57 סטודנטים הלומדים בטכניון, קיבלו מלגות מהקרן למען בני ירושלים בטכניון, מיסודה של הקרן ע”ש אליהו סוכצ’בר ז”ל. יו”ר הוועדה הציבורית של הקרן, ד”ר אראל מרגלית (יו”ר קרן הון סיכון JVP ), העניק 11 מלגות לזכרו של טדי קולק ז”ל, אשר נתן לקרן את התמיכה הראשונה מטעם עיריית ירושלים ותמך בפעילותה במשך שנים רבות. זו הפעם הראשונה ב-32 השנים האחרונות שעיריית ירושלים לא השתתפה בפרוייקט, וכל הדוברים באירוע הביעו צערם על כך.

הקרן למען בני ירושלים בטכניון הוקמה בשנת 1977 והעניקה עד היום 1,300 מלגות לסטודנטים בני ירושלים הלומדים בטכניון, לתואר ראשון ולתארים מתקדמים. כל מקבלי המלגות חותמים על כוונתם לחזור לעירם בתום לימודיהם ואכן – רוב מקבלי המלגות שבו לבירה והם תורמים רבות לפיתוחה.
באירוע שהתקיים ב”מעבדה” בירושלים, הוצגה גם תכנית חדשה המשותפת לפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון ולמכללה האקדמית להנדסה ירושלים. הוועדה הציבורית של הקרן תקצה מלגות גם לסטודנטים שישתלבו בשנת הלימודים הקרובה בתכנית המשותפת ויימצאו זכאים לכך.
נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, אמר כי הטכניון אמנם מזוהה עם חיפה, אך הוא מושך אליו סטודנטים מרחבי הארץ והעולם. “חבל ששרי ממשלת ישראל, היושבים לא הרחק מכאן, אינם מבינים את מה שמבינים ד”ר אראל מרגלית וחברי הקרן – שבלי הטכניון לא הייתה מדינת ישראל מה שהיא היום – מדינה מודרנית ומפותחת”, הוסיף.
ד”ר אראל מרגלית אמר כי ישראל יכולה להיות לא רק מוקד טכנולוגי של העולם, אלא גם מוקד יצירתי שלו. “המהנדס חייב להיפגש היום עם היוצר, המידע צריך להיות פתוח, המראה והעיצוב של המוצר חשובים לא פחות מהקרביים והמפגש הבינתחומי חייב להתרחש”, הדגיש. “אנו מקווים שתחזרו לירושלים, יש לעיר צורך בכם כדי לבנות אותה ולפתחה”, פנה למקבלי המלגות.

בתמונה: ד”ר אראל מרגלית, יו”ר הקרן למען בני ירושלים ומנהל  קרן JVP ,  לצידו ליסה פרייס פריד, מנהלת קשרי קהילה של קרן JVP  – מעניקים מלגה לסטודנטית איילת מיירס מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון.