85 אקדמאים סיימו בטכניון קורס הסבה להוראת מתמטיקה ומדעים בבתי הספר התיכוניים

שר החינוך, גדעון סער, יהיה אורח הכבוד בטקס סיום הקורס ביום רביעי; רבים מהבוגרים הגיעו לתכנית מחברות הי-טק; הקורס נמשך תשעה חודשים

85 אקדמאים סיימו בטכניון קורס הסבה להוראת מתמטיקה ומדעים בבתי הספר התיכוניים. בסך הכל הוסבו להוראה כ-500 אקדמאים ברחבי הארץ, בפרוייקט המשותף למשרדי האוצר, החינוך והתמ”ת. הקורס נמשך תשעה חודשים, ושילב לימודים בטכניון עם התנסות מעשית בבתי הספר. רוב המשתתפים כבר קיבלו עבודה כמורים בבתי הספר התיכוניים והם מגיעים לבתי הספר מחברות הי-טק בעיקר.

שר החינוך, גדעון סער, יהיה אורח הכבוד בטקס הסיום שייערך ביום רביעי הקרוב, 27 באוקטובר 2010.  פרופסור אבי ברמן, דיקן המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים בטכניון, אמר כי 88 אקדמאים התקבלו לקורס, מתוך 536 מועמדים. 85 מהם סיימו את הקורס בהצלחה והם מקבלים עתה תעודת הוראה. “כי יש מחסור חמור במורים לטכנולוגיה וקורס ההסבה הגדול הזה חשוב מאין כמוהו”, הדגיש.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי המשבר בחינוך הוא איום אסטרטגי על מדינת ישראל. “אתם מסיימים היום את אחד המפעלים החשובים שנעשו במדינת ישראל בשנים האחרונות”, אמר למשתתפי הקורס. “מורים טובים הם נכס שהמדינה לא יכולה בלעדיו. תוספת איכותית של מורים היא אחת המשימות החשובות אשר ניצבות בפני המדינה. אני רואה בהיענותכם לעשות הסבה להוראה – שליחות אמיתית, ואין זו קלישאה”.

נח גרינפלד, מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך, הודה לטכניון על הירתמותו לתכנית “הכשרת אקדמאים להוראה”. הוא הבטיח כי משרדו יעשיר את מערכת החינוך בכח אדם איכותי שלא פנה מלכתחילה להוראה.

הטקס יתקיים ביום רביעי, 27 באוקטובר 2010, בשעה 16.30, באולם “בטלר” במוסד נאמן בטכניון. כתבים וצלמים מוזמנים.