175 אקדמאים החלו בטכניון קורס הסבה להוראת מתמטיקה ומדעים בבתי הספר התיכוניים

57בסך הכל יוסבו להוראה 500 אקדמאים ברחבי הארץ; הקורס בטכניון יימשך תשעה חודשים

 175 אקדמאים החלו היום בטכניון קורס הסבה להוראת מתמטיקה ומדעים בבתי הספר התיכוניים. בסך הכל יוסבו להוראה 500 אקדמאים ברחבי הארץ, הפרוייקט משותף למשרדי האוצר, החינוך והתמ”ת.

הקורס יימשך תשעה חודשים, וישלב לימודים בטכניון והתנסות מעשית בבתי הספר. בסיומו מובטחת למשתתפים עבודה כמורים בבתי הספר התיכוניים.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר בטקס כי המשבר בחינוך הוא איום אסטרטגי על מדינת ישראל. “אתם פותחים היום את אחד המפעלים החשובים שנעשו במדינת ישראל בשנים האחרונות”, אמר למשתתפי הקורס. “מורים טובים הם נכס שהמדינה לא יכולה בלעדיו. תוספת איכותית של מורים היא אחת המשימות החשובות אשר ניצבות בפני המדינה. אני רואה בהיענותכם לעשות הסבה להוראה – שליחות אמיתית, ואין זו קלישאה”.

ראש המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים בטכניון, פרופסור אבי ברמן, אמר כי יש מחסור חמור במורים לטכנולוגיה וקורס ההסבה הגדול הזה חשוב מאין כמוהו.

נח גרינפלד, מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך, הודה לטכניון על הירתמותו לתכנית “הכשרת אקדמאים להוראה”. הוא הבטיח כי משרדו יעשיר את מערכת החינוך בכח אדם איכותי שלא פנה מלכתחילה להוראה.

אילנה תג’ר-כהן, ממשתתפי הקורס, היא בעלת תואר שני במדעים, עסקה במחקר שנים רבות ובשנתיים האחרונות לימדה אסירים בכלא צלמון. היא מעוניינת להיות מורה לביולוגיה בחטיבה העליונה בבתי הספר. “אשמח להגיע גם לאוכלוסיות מיוחדות, אולי לתלמידים בפריפריה”, אמרה. “שמעתי על התכנית ברדיו, בדרכי לעבודתי בכלא צלמון, והחלטתי להצטרף אליה. בהצטרפותי למערכת החינוך יש תערובת של חשש ואתגר”.

בתמונה (מימין לשמאל): פרופסור פרץ לביא, נשיא הטכניון, אילנה תג’ר-כהן ופרופסור אבי ברמן.  צילם: יוסי שרם, דוברות הטכניון