שר הרווחה בביקור בטכניון: שילוב ערבים וחרדים בשוק העבודה נמצא בעדיפות גבוהה

14“רבים במיגזר החרדי הגיעו כבר להכרה כי אי אפשר לחיות רק מקיצבאות”

“על מדינת ישראל לשלב יותר ערבים וחרדים בשוק העבודה, והנושא נמצא בעדיפות גבוהה”. כך אמר שר הרווחה, יצחק הרצוג, שביקר אתמול במרכז לחינוך קדם אקדמי בטכניון.

השר נפגש עם ראש המרכז, פרופסור שמעון גפשטיין, שהציג בפניו נציגים משלוש קבוצות הלומדות כיום במרכז: ערבים, חרדים, ובוגרי צבא הלומדים במסגרת התכנית “אופקים לתעשייה”. בקבוצת הערבים והחרדים תומך התעשיין איתן ורטהיימר, הרואה חשיבות רבה בשילובם בשוק העבודה.

“לקראת השימוע שהיה לנו לקראת קבלת ישראל ל-OECD, שמנו את הדגש על מתן השכלה גבוהה לשני מיגזרים אלה, כדי שיוכלו לעבוד בעתיד”, הוסיף השר הרצוג. “ל-OECD יקבלו את ישראל בגלל עוצמותיה, אבל עלינו לטפל גם בחולשותינו. רבים במגזר החרדי כבר הגיעו להכרה כי אי אפשר לחיות רק מקיצבאות”.

סטודנט חרדי סיפר לשר כי היום הוא כבר לומד בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול, הודות למרכז הקדם אקדמי בטכניון. “כשבאתי לכאן לא ידעתי כלום, אבל כל מורי המרכז עזרו לי ותמכו בי”, אמר. “גם הלימוד בעבר בישיבה עזר לי, כי הוא מבוסס על הרבה למידה עצמית. כשבאנו לטכניון חששנו קצת, אבל התקבלנו בזרועות פתוחות”.

סטודנט מהתכנית “אופקים לתעשייה” – יוזמתו של יהודה זיסאפל המכשירה צעירות וצעירים בוגרי צבא, חסרי תעודת בגרות, ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה – אמר כי בלי התכנית היו חייו ללא מוצא. “אבי נרקומן, אין לי קשר עם משפחתי, למדתי במוסדות, בעיקר בקיבוצים”, סיפר. “שירתתי בצה”ל, השתחררתי ואז נודע לי על התכנית מהיחידה לחיילים משוחררים, וכך הגעתי לטכניון”.

השר קיבל גם דיווח על התכנית “פועלים משלוש לחמש”, שבה מסייעים בוגרי הטכניון ברחבי הארץ לתלמידי תיכון להגיע לחמש יחידות במתמטיקה בבגרות, וכך לפתוח בפניהם את שערי ההשכלה הגבוהה.

בתמונה (מימין לשמאל): סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, פרופסור רפי רום, השר הרצוג, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין והאלוף (מיל.) עמוס חורב, לשעבר נשיא הטכניון וכיום יו”ר אגודת דורשי הטכניון בישראל. צילם: יואב בכר, דוברות הטכניון(