שיתוף פעולה משולש: הטכניון ואוניברסיטאות Upstate ו- NCKU מקימים מכון בינלאומי למדעים וטכנולוגיה בביו-רפואה

המכון יפעל לפיתוחם של מוצרים חדשניים בתחומי הביו-רפואה, האיבחון והביו-הנדסה

האוניברסיטה הרפואית Upstate בסירקוז, ניו יורק; הטכניון; ואוניברסיטת צ’אנג קונג (NCKU) בעיר טיינאן שבטייוואן, הכריזו על ייסודו של מכון בינלאומי למדעים וטכנולוגיה של ביו-רפואה, שיקדם את שיתוף הפעולה בין חוקרים משלוש היבשות ויאיץ את פיתוחם של מוצרים חדשניים בתחום הביו-רפואה, האיבחון והביו-הנדסה לטיפול במחלות ולריפויין.

נשיאי שלושת המוסדות – דיוויד סמית מ-Upstate, יצחק אפלויג מהטכניון ומייקל מינג צ’יאו לאי מ-NCKU – חתמו על מזכר הבנות נרחב המתאר את אופן התמיכה בכל אחד מהגופים ביוזמה המחקרית, ואת ניהולו של הפן העסקי.

“כאוניברסיטת מחקר במאה העשרים ואחת, בעיקר אוניברסיטה עם נטייה חזקה למדעי החיים בשל רמתו הגבוהה של בית הספר לרפואה שלנו ובתי החולים המסונפים אלינו, חובה עלינו לפתח שיתופי פעולה ברי-קיימא עם בתי ספר לרפואה ביבשות אחרות,” אמר מייקל לאי, נשיא NCKU. “זו הסיבה ש-NCKU גאה להשתתף בקונסורציום חשוב זה עם Upstate ועם הטכניון.”

נשיא Upstate, דייוויד סמית, בירך על ייסודו של המכון, המסמל עידן חדש של שיתוף פעולה מחקרי עולמי. “שלושה גופים שונים המרוחקים זה מזה יאחדו כוחות במטרה לקדם תגליות ופריצות דרך במדע הרפואה,” הוא אמר. “היחסים הללו פותחים את מעבדותינו בפני המדענים המובילים בעולם.”

סטיבן גודמן, סגן נשיא למחקר ב- Upstate, ישמש מנכ”ל המכון ויהיה אחראי לפעילויות השוטפות. ועדת הייסוד שתוקם תכלול חוקרים מקרב חברי הסגל של שלושת המוסדות.

מדי שנה תיערך פגישה שמטרתה לקבוע למכון כיוונים ומטרות ארוכות טווח. המכון יצמח מתוך שלושת המוסדות הללו, אך יחתור לשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות נוספות ובתי ספר נוספים לרפואה ברחבי העולם.

“ייסודו של מכון המחקר הזה, החוצה יבשות, מקרבת את שלושת המוסדות זה לזה בשם התגלית המדעית,” אמר גודמן. “מטרת המכון היא לקשר בין בכירי המדענים בביולוגיה, בפיסיקה, במתמטיקה, בהנדסה ובמדעי המחשב במטרה ליצור קבוצות בין-תחומיות שיפעלו לפתרון בעיות מהותית בבריאות האדם והחברה.”

גודמן אמר כי חוקרים משלושת המוסדות הביעו עניין בשיתוף פעולה עם חוקרים ממוסדות נוספים ברחבי העולם. “שיתוף הפעולה במחקר אינו מוגבל למדענים הנמצאים בהמשך המסדרון,” אמר. “אנו מפילים את המשוכות בין דיסציפלינות מדעיות ובין אומות, במטרה להפגיש מוחות מבריקים ברחבי העולם לפתרון בעיות בריאות שפתרונן מצריך צוותי חוקרים.”

התחומים העיקריים שייחקרו עדיין נמצאים בדיון, והם יכללו סרטן, מחלות זיהומיות, סוכרת ומחלות קרדיו-וסקולריות, והפרעות במערכת העצבים. עם זאת, גודמן אומר כי ההחלטה תתקבל על ידי חברי סגל משלושת המוסדות.

הרעיון להקמת המכון בשיתוף שלושת המוסדות הללו מקורו בעבודתו של גודמן עם דא סואן פנג, סגן נשיא בכיר ב- NCKU, שעבד עם גודמן באוניברסיטת טקסס שבדאלאס בין השנים 2001-8. גודמן ופנג קשרו קשרי ידידות עם חתן פרס נובל פרופסור אהרן צ’חנובר מהטכניון. “אנו מעוניינים מאוד לקדם את המאמץ המחקרי הזה, והצגנו את הרעיון בפני הנהלות שלושת המוסדות,” אמר גודמן.