פרופסור מוסא יודעים מהטכניון מונה כחבר באקדמיה הלאומית הגרמנית למדע

26קיבל גם פרס יוקרתי על מפעל חיים

האקדמיה הגרמנית מצדיעה למפתח תרופת האזילקט, פרופסור מוסא יודעים מהפקולטה לרפואה על שם רפפורט בטכניון. הוא נבחר כחבר כבוד באקדמיה הגרמנית למדעים “לאופולדינה” וזכה בפרס יוקרתי על מפעל חיים מה”קולג’ לנוירו-פסיכו-פארמקולוגיה”.

פרופסור יודעים פיתח את תרופת האזילקט נגד מחלת הפרקינסון, ביחד עם עמיתו, פרופסור ג’ון פינברג. בהחלטה להעניק לו את הפרס, נאמר: “פרופסור יודעים פועל וחוקר בתחום הנוירו-פסיכו-פארמקולוגיה קרוב לחמישים שנה. הוא אחד המומחים הידועים בעולם בתחום מחקר מחלות אלצהיימר ופרקינסון. מחקרו רב השנים הביא לפיתוח תרופות למחלות קשות אלה”.

ה”קולג’ לנוירו-פסיכו-פארמקולגיה” נוסד בגמניה בשנת 1987 ונועד לעודד מחקר רחב היקף בתחום זה. הוא מפגיש מדענים מכל העולם העוסקים בכך, בסמינרים ובכנסים, ומוציא כתב עת.

“האקדמיה הגרמנית למדע לאופולדינה” היא הוותיקה באגודות המדעיות דוברות הגרמנית וההסטוריה שלה משתרעת על פני יותר מ-350 שנה. מטרתה העיקרית – קידום המדע העולמי, מעבר לגבולות מדיניים. שלושה רבעים מחבריה באים ממדינות דוברות גרמנית (גרמניה, אוסטריה ושוויץ).

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, בירך את פרופסור יודעים, אשר חגג בשבוע שעבר את יום הולדתו השבעים, הודה לו על הכבוד שהוא מביא לטכניון ואיחל לו עוד שנים רבות של מחקר פורה, להקלת סבלם של חולים ברחבי העולם.

בתמונה: פרופסור מוסא יודעים. צילום – דוברות הטכניון