נחנך בניין המכון לחקר החלל בטכניון

7

שלושים שנה לתכנית החלל הישראלית, 20 שנה ללווין הראשון “אופק”, עשר שנים ללווין הטכניון

בניין המכון לחקר החלל על שם נורמן והלן אשר, נחנך בטכניון בציון שלושים שנה לתכנית החלל הישראלית, עשרים שנה ללווין הישראלי הראשון “אופק” ועשר שנים ללווין הטכניון, “גורווין טקסאט”. בבניין החדש, הנמצא מול בניין קנדה, שלוש קומות, 1,600 מ”ר, שש מעבדות, חדר סמינרים, חדר כנסים ועל גגו מוצבת תחנת לווינים.

פרופסור חיים אשד, ראש תכנית החלל של מערכת הביטחון, אמר כי “הלווין האירני פרימיטיבי ואין לנו סיבה לחשוש ממנו”. עם זאת הזהיר כי המשגר אשר שיגר את הלווין הוא המסוכן וצריך להדאיג את העולם. “הסטודנטים בטכניון בנו ושיגרו לפני עשר שנים לווין מורכב ומסובך הרבה יותר. ניבאנו שהוא ישהה בחלל שנתיים והיום אנו חוגגים לו עשר שנים בחלל, והוא עדיין שם, חי, בועט ומשדר”, הוסיף.

פרופסור אשד ניבא כי בעוד שנה נתחיל לראות תיירות חלל. “בשלב הראשון התיירים יעלו לחלל, יראו זריחות ושקיעות מדהימות ויחוו חוסר כבידה, כל זאת במחיר של 200 אלף דולר”, פירט.

נציג המשפחה התורמת, רוברט אשר, אמר כי הוא מקווה שחקר החלל יביא לאיחוד וקירוב בין האנשים על פני כדור הארץ.

נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, אמר כי במקרה זה השמים הם אכן הגבול ואיחל לחוקרי המכון עבודה ומחקר פוריים.

ראש המכון לחקר החלל בטכניון, פרופסור משה גלמן, אמר כי החלל, בגלל כוחו, השפעתו וסמליותו, חייב להיות במקום גבוה בסדר העדיפויות של מדינת ישראל וכי המכון לחקר החלל בטכניון יתרום למימוש חזון זה.

בתמונה: חונכים את הבנין החדש (מימין לשמאל): פרופסור עמרי רנד, דיקן הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל בטכניון, פרופסור משה גלמן, נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, רוברט אשר ורעייתו מורין שיינבוק, פרופסור חיים אשד.