מוטורולה משיקה את תוכנית המלגות השנתית בישראל בהיקף של מיליון ₪

38כ-50% מהמלגות יוקצו לנשים

בטקס חגיגי שהתקיים בטכניון ביום חמישי האחרון , השיק שמעון דיק, נשיא מוטורולה ישראל, את תוכנית המלגות השנתית של החברה בישראל לשנת 2011. באירוע השתתפו פרופסור פאול פייגין, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, דיקני הפקולטות ויהודה פורת, סגן נשיא מוטורולה ישראל למשאבי אנוש.

תוכנית המלגות של מוטורולה פועלת בארץ כבר 10 שנים. השנה חל גידול של 15% בהיקף הכספי של המלגות והסכום שמוטורולה הקצתה יגיע ל-מיליון ₪. על פי החלטת החברה, לפחות 50% מהמלגות יוקצו לסטודנטיות במטרה לעודד כניסת נשים לתעשיית ההייטק .

בחודשים פברואר-מרץ תעניק “מוטורולה סולושנס ישראל” מלגות ליותר מ-100 סטודנטים מצטיינים להנדסה ומדעי המחשב בטכניון, באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בהמשכה של 2011 תחולקנה 50 מלגות נוספות במספר מכללות ברחבי הארץ. המלגות יינתנו במקצועות הנדסת אלקטרוניקה, מערכות תקשורת, מכאניקה, תעשיה וניהול ומדעי המחשב.

שמעון דיק, נשיא מוטורולה ישראל, ציין את הגידול המתמיד בהיקף המלגות שמחלקת החברה בארץ ואת מחויבותה  להרחבת היקף ההכשרה הטכנולוגית בישראל ולקידום נשים בתחום: “צו השעה הוא לעודד מצוינות ולסלול את דרכם של צעירים וצעירות  ללב העשייה הטכנולוגית של ישראל. חשוב לעודד ולתמוך בצעירות ובצעירים  מכל שכבות החברה הישראלית לבחור במסלול לימודים טכנולוגיים באקדמיה ובעיקר לחזק את מעמדם של הנשים. לתעשיית ההיי-טק הישראלית יש תרומה משמעותית לחוסנה הכלכלי ולתדמיתה הטכנולוגית של המדינה בעולם. ככל שיגדל מספר הבוגרים בתחומים הטכנולוגיים כך נחזק את תעשיית ההיי-טק הישראלית ונעמיק את עוצמתה הטכנולוגית הכוללת של המדינה”. שמעון דיק גילה כי גם לו עזרו כאשר למד הנדסת חשמל בטכניון.

פרופסור פאול פייגין, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, אמר כי הקשר של הטכניון עם חברת מוטורולה הוא קשר חם, הדוק ורב שנים, המשתבח עם הזמן.  “כבר בשנת 1981 תרמה החברה למעונות סטודנטים בטכניון, בשנת 1982 היא תרמה לקליטת חברי סגל חדשים (היא הבינה כבר אז עד כמה חשובה המלחמה בבריחת המוחות מהארץ) ובשנת 1983 – לציוד לפקולטה למדעי המחשב. מאז תרמה החברה לטכניון רבות, וגם נתרמה – שכן מאות, אם לא אלפי בוגרי טכניון, עבדו ועובדים בחברה. אכן, ההשקעה בסטודנטים שלנו היא השקעה טובה, היא השקעה בעתיד תעשיית ההי-טק הישראלית, היא השקעה בעתיד המדינה ובעתיד כולנו”.

יהודה פורת, סגן נשיא מוטורולה ישראל למשאבי אנוש, אמר כי החברה רוצה לסייע לאנשים טובים, ומקבלי המלגות הם אכן אנשים טובים שחשוב להשקיע בהם.

בתמונה: שמעון דיק (במרכז) וראשי מוטורולה והטכניון מעניקים את המלגות. צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון.