כ-700 תלמידות ותלמידים השתתפו הקיץ בסדנאות מדע בטכניון ובמחנה הנוער הבינלאומי SciTech

85כ-700 תלמידות ותלמידים מכל איזור צפון הארץ, החל מהעולים לכיתה ה’ ועד כיתה י”ב השתתפו בשני מחזורי סדנאות קיץ  ביחידה לנוער שוחר מדע בטכניון. 44 צעירות וצעירים מכל רחבי העולם ומישראל השתתפו במחנה המדע הבינלאומי “SciTech 2011 “.

השנה הציעה היחידה מגוון סדנאות בנושאים כגון רפואה, הנדסה גנטית, פיתוח חשיבה מתמטית, מדעי הטיס, אדריכלות, רובוטיקה ועולמות קטנים. הופעלו כ-40 קבוצות לימוד שונות והסדנאות להן היה הביקוש הרב ביותר היו רובוטיקה וארכיטקטורה.

הסדנאות נחלקו לשלוש קטגוריות: מדעי הטבע וההנדסה, מיומנויות יסוד והנדסה וטכנולוגיה.

בסדנאות מדריכים סטודנטים הלומדים בפקולטות השונות בטכניון והרואים במדע ובהוראה גם  העברת מסר חשוב לבני הנוער. בנוסף לסדנאות יכולים שוחרי המדע הצעירים ליהנות מפעילויות בריכה מוזלות וכך לחוות פעילות קיץ מושלמת.

מחנה הנוער “SciTech” הוא מחנה מחקר בינלאומי למדע המתקיים כל קיץ בטכניון. השנה התקיים המחזור ה-18. 44 בני-נוער מ אירופה, אסיה, אמריקה וישראל הגיעו למחנה בטכניון אשר  מיועד לנוער בגילאים 16-18, בעלי יכולות מוכחות במדעים וטכנולוגיה עם מחויבות למצוינות אקדמית ברמת ביצועים גבוהה. המחנה נמשך כארבעה שבועות ושילב מחקר מדעי עם תוכנית תרבותית ופעילויות חברתיות. שעות אחר הצהריים והערב הוקדשו לפעילויות חברתיות ובימים מסויימים התקיימו טיולים להכרת הארץ. השנה  טיילו המשתתפים במחנה בת”א, ירושלים, קיסריה, כפר בלום, בגנים הבהאיים בחיפה ועוד.

מטרתו העיקרית של המחנה היא לחשוף כשרונות צעירים לפעילות ולמחקר במדעים וטכנולוגיה, כמו גם לתת לתלמידים הזדמנות לעבוד תחת הנחייה של צוות מחקר מהטכניון, לבנות לגשר באמצעות המדע בין התרבויות השונות, ליצור קשרים עם סטודנטים מכל העולם ולהחשף להיבטים השונים של החברה וההיסטוריה הישראליות.

במהלך התקופה עובדים הסטודנטים בזוגות על פרוייקטים בחזית המדעית של הטכניון, תוך שימוש בציוד ובמעבדות המתקדמות בטכניון. לקראת סוף המחנה מגישים המשתתפים את ממצאי פרוייקט המחקר שלהם באמצעות מאמר מסכם, הצגת פוסטר  מדעי ומצגת ויזואלית.

הקהל אשר בפניו מוצגים הממצאים כולל את משתתפי המחנה, המנחים, הצוות האקדמי ואורחים. הקהל לוקח חלק בבחירת המצגת הטובה ביותר בכל תחום מדעי.

הפוסטרים מוצגים בתערוכה מיוחדת בטקס הסיום של התוכנית ומוערכים על-ידי ועדה הכוללת מדענים בכירים מהטכניון וכן מומחים אורחים. חברי הוועדה בוחרים את הפוסטר הטוב ביותר בכל תחום מדעי ופרסים מוענקים לזוכים. הדוחות והפוסטרים מפורסמים בסקירה השנתית של “SciTech”.

בתמונה: צעירות וצעירים המשתתפים בסדנאות מדע בטכניון. צילום: דוברות הטכניון