השקעה של שני מיליון שקלים בחברה שנעזרה על ידי “טכניון לחיים”

חברת “איירבייס” מפתחת ומפעילה מערכת המספקת מידע ושירותים הקשורים בזיהום אוויר

חממת “גרנות” השקיעה שני מיליון שקלים בחברת “איירבייס” המפתחת ומפעילה חיישנים אשר מגלים זיהום אוויר. ראשי החברה השתתפו בפרוייקט “טכניון לחיים” של ארגון בוגרי הטכניון. לדעת היזמים, מדובר בטכנולוגיה אשר תשנה את כללי המשחק ואת האופן שבו אנשים מבינים את הסביבה ומתייחסים אליה, טכנולוגיה המציידת אותם במודעות ובאמצעים המעשיים הנדרשים כדי לשנות את האוויר שהם נושמים.

“איירבייס” (Airbase) היא חברת הזנק המתמקדת בהזדמנות העסקית הגלובלית לסייע לצרכנים להפחית את השפעתו של אוויר מזוהם על בריאותם, ולהגביר את השקיפות (המוגבלת מאוד כיום) בענייני זיהום אוויר. החברה מתכננת פיתוח והפעלה של מערכת המספקת מידע ושירותים הקשורים בזיהום אוויר. הטכנולוגיה שפיתחה תאפשר לצרכנים להגביר באופן משמעותי את מודעותם למצב האוויר בסביבתם ותעניק להם כלים מעשיים להגן על בריאותם ועל בריאות משפחותיהם.

“איירבייס” מתכננת לספק לאנשים מכל רחבי העולם גלאים זולים לגילוי אוויר מזוהם. באמצעות רשת זו היא תצבור מידע ותפיץ אותו במגוון ערוצים ודפוסים, בין השאר באמצעות אתרי אינטרנט של חברות ולמכשיריהם הניידים של לקוחות. המידע יעובד באמצעות אלגוריתמים, ויאפשר לאנשים לנקוט צעדים פשוטים שיצמצמו את הסיכון שמציב זיהום האוויר לבריאותם ולרווחתם. הדגש הוא על פעולות מתקנות שקל להבינן.

לדברי מנכ”ל החברה, עירד קונרייך, קהל היעד הראשוני כולל משפחות שבהן קיימות מחלות של כלי הדם וכלי הנשימה, בעיקר משפחות בהן הילדים סובלים ממחלות אלו. משפחות אלו חשופות במיוחד לזיהום אוויר, וצפויות להיות בין הרוכשים המוקדמים של שירותי “איירבייס”. בארה”ב נמצאים כמאה מיליון איש בקטגוריית הסיכון הגבוה. חלון ההזדמנויות של החברה הוא הצומת שבו נפגשים איכות האוויר ושוקי הטיפול הרפואי – שוקים של מיליארדי דולרים.

החברה הוקמה בשנת 2010, וזכתה לתמיכת “טכניון לחיים ”  (Technion For Life – TFL), מיסודה של משפחת אגסי ובחסות ארגון בוגרי הטכניון ומרכז היזמות בטכניון, הפועל לעידוד היזמות. “טכניון לחיים” מפעיל מנטורים, בכירים בתעשיה, לקידום מיזמים. בין המנטורים שתמכו במיזם היה גיל טנא, יזם בתחום הקלינטק.