הצלחה לפרויקט בשיתוף הטכניון בפקיעין

30שלוש שנים לפרוייקט “פועלים משלוש לחמש” ברחבי הארץ
ראשי העדה הדרוזית, הטכניון, בנק הפועלים ורשת “אורט” ציינו הצלחת הפרוייקט בפקיעין

ראש המועצה: “הכפר לא חזר לעצמו מאז המהומות לפני כשנתיים. החינוך הוא גשר לשלום ולדו-קיום”

ראשי העדה הדרוזית, הטכניון, בנק הפועלים ורשת “אורט” ציינו בשבוע שעבר באירוע מרשים את הצלחת פרוייקט “פועלים משלוש לחמש” בפקיעין. במסגרת הפרוייקט מלמדים בוגרי הטכניון תלמידי תיכון מתמטיקה ומדעים ומביאים אותם להצלחה בלימודים משלוש יחידות לימוד לחמש. בכך הם פותחים בפניהם את שערי המוסדות להשכלה גבוהה.

רחל קשת, מנהלת הפרוייקט בארגון בוגרי הטכניון, אמרה כי כיום לומדים במסגרת הפרוייקט כאלפיים תלמידות ותלמידים ברחבי הארץ והצלחתם מרשימה.

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח מואפיק טריף, אמר כי הוא שמח על המפגש הזה עם התלמידות והתלמידים, השם דגש על החינוך. “אני מודה לכל הנוטלים חלק בפרוייקט, למען שיפור הישגי ילדינו”, הוסיף.
סגן יו”ר הכנסת, ח”כ מגלי והבה, ח”כ עו”ד חמאד עמר וח”כ איוב קרא, סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, אמרו כי כל הנוכחים התגייסו ועובדים במשותף, שכן מדובר בחינוך דור העתיד. “דור ההורים בעדה הדרוזית חש החמצה ולכן הוא משקיע רבות בילדיו”, אמר ח”כ עמר. “ההורים רוצים שילדיהם יקבלו את מה שנבצר מהם לקבל”.

ראש מועצת פקיעין, נסראללה ח’יר, אמר כי מאז המהומות שהיו בכפרו לפני כשנתיים, הכפר לא חזר לעצמו, הצעירים בו משועממים ומתוסכלים וכי החינוך הוא גשר לשלום ולדו-קיום.

אימאן עמר והנאא ח’יר לומדות אצל בוגר הטכניון סלאח שנאן. לדברי סלאח, הפרוייקט אכן מקדם את התלמידות והתלמידים. שתי תלמידותיו כבר קיבלו 100 במתמטיקה בחמש יחידות לימוד. “אני הגעתי לטכניון בכוחות עצמי”, אמר. “לתלמידותי כבר יהיה קל יותר”.

באירוע דיברו גם האלוף (מיל.) עמוס חורב, יו”ר אגודת דורשי הטכניון בישראל, ישראל בוקר, מנהל איזור חיפה בבנק הפועלים, ד”ר אלי אייזנברג, סמנכ”ל בכיר ברשת “אורט”, פנינה זיו, מנהלת אירגון בוגרי הטכניון, מוהנא פארס, מנהל החינוך הדרוזי במשרד החינוך וד”ר חוסיין זרקא, מנהל בית הספר התיכון בפקיעין.

כל הדוברים ביקשו להביע את תודתם והערכתם לבנק הפועלים על מימון הפרויקט. ישראל בוקר, מי שייצג בטקס את הנהלת בנק הפועלים, אמר כי הנהלת הבנק רואה חשיבות גדולה בעידוד המצויינות וכי למרות המצב הכלכלי אין כוונה לצמצם את תמיכת הבנק ביוזמות חברתיות-חינוכיות, דוגמת פרויקט “פועלים משלוש לחמש”.

בתמונה: בוגר הטכניון סלאח שנאן עם תלמידותיו אימאן עאמר (מימין) והנאא ח’יר (משמאל)