הטכניון הבהיר לקצין המילואים הראשי: לא נפלה לרעה סטודנטים המשרתים במילואים

בעקבות פרסום מכתבו של קצין המילואים הראשי, תת אלוף שוקי בן ענת לנשיא הטכניון, הפרופ’ פרץ לביא, בעניין פגיעה לכאורה בסטודנטים המשרתים במילואים בקורס “יזמות בהנדסת אלקטרוניקה, מחשבים ותקשורת”, הבהיר פרופ’ לביא לקמל”ר, כי “הטכניון איננו מפלה את הסטודנטים משרתי המילואים וכי השגיאה הייתה בניסוח דרישות הקורס – ניסוח שתוקן בינתיים”.

“הטכניון הוא חלוץ בין המוסדות להשכלה גבוהה בישראל במתן הקלות ועזרה לסטודנטים הנקראים לשרות מילואים” כתב נשיא הטכניון לתא”ל בן ענת והבהיר, כי “מייד כאשר הוסבה תשומת ליבו של המרצה בקורס האמור, הוא מיד שינה את הנוסח והבהיר שאין כל מניעה למשרתי המילואים לקחת את הקורס ואף הזמינם להיפגש עימו” ציין פרופ’ לביא.

תא”ל בן ענת ברך על ההבהרה – הן זו הרשמית מנשיא הטכניון והן מהבהרות שקיבל בע”פ מהמרצה פרופ’ ישראל צידון וציין כי במהלך ברור הנושא שמח להיווכח כי לפרופ’ צידון תרומה משמעותית ורבת שנים לביטחון המדינה וכי במהלך כהונתו כדיקן הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון הוא אף פעל רבות לשיפור התנאים לסטודנטים ששירתו במילואים במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה. “אני מברך על כך שמייד עם הפניית תשומת לבו לפגיעה המשתמעת מקביעותיו האקדמיות בחיילי המילואים מיהר פרופסור צידון לתקן את הדברים וברור לחלוטין שלא הייתה לפרופ’ צידון כוונה לפגוע בסטודנטים המשרתים במילואים” ציין קמל”ר.

עם זאת, קצין המילואים הראשי, תא”ל שוקי בן ענת הדגיש כי “מפקדת קצין מילואים ראשי בוחנת כל תלונה של מילואימניקים על אפליה לרעה או פגיעה בהם על רקע שירותם במילואים – בעבודה, בלימודים האקדמאיים ובכל מעגלי החיים. המילואימניקים הם ציבור מובחר של אנשים הממלאים את חובתם האזרחית עד כדי חירוף נפש ואנו נחושים שלא לאפשר כל פגיעה בהם” אומר תא”ל בן ענת.