בעזרת תרומה של חמישה מיליון דולר: הטכניון חנך מרכז למחקר ופיתוח כלי טייס בלתי מאויישים ולוויינים

40במסגרת התכנית למערכות אוטונומיות; בין השאר לומדים במרכז כיצד לכוון ארבה במעופו ו”מלמדים” טילים כיצד “לדבר” זה עם זה

בעזרת תרומה של חמישה מיליון דולר מארלין וארנולד גולדשטיין מארה”ב, הקים הטכניון מרכז לחקר כלי טייס בלתי מאויישים ולוויינים. פרופסור מחקר דניאל ויס, ראש התכנית למערכות אוטונומיות בטכניון שהמרכז יהיה חלק ממנה, אמר כי בין השאר לומדים במרכז החדש כיצד לכוון ארבה במעופו ו”מלמדים” טילים כיצד “לדבר” זה עם זה באופן עצמאי.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי המרכז “ימלא תפקיד מכריע במחקר שיתרום לביטחונה של מדינת ישראל”.

פרופסור מחקר דניאל ויס הודה למשפחת גולדשטיין על תרומתה, שאיפשרה את פתיחת המרכז. “אתם עוזרים לנו לשמור על ישראל”, אמר לבני הזוג גולדשטיין, ילדיהם ונכדיהם, שכולם נכחו בטקס. לדבריו, בקרוב תפתח התכנית למערכות אוטונומיות בטכניון מרכז נוסף – למערכות רפואיות.

ארנולד גולדשטיין אמר כי מדינת ישראל נמצאת תמיד בלבו ובלב רעייתו. “אנו רוצים שהיא תמשיך להתקיים בים העוינות בו היא שוכנת”, הוסיף. “רק הטכנולוגיה המפותחת שלה, שרובה באה מהטכניון – תשמור עליה”.

ד”ר גל ריבק, החוקר במסגרת המרכז החדש כיצד ניתן לכוון ארבה במעופו, אמר כי במקביל אכן ממזערים את הטכנולוגיה, כדי שהארבה יוכל לשאת אותה.

שבעה חוקרים נוספים מהטכניון העוסקים ברובוטיקה מתקדמת, הציגו את מחקריהם בפני התורמים.

בתמונה: מסוק זעיר ממעבדתו של ד”ר טל שימא, מוצג בפני ארנולד גודשטיין (מימין), ארלין גולדשטיין (משמאל) נכדיהם ונכדותיהם (בתווך). צילום: שלמה שהם, דוברות הטכניון