בוגר הטכניון משה ינאי תרם כארבעים מיליון שקלים לפרסים למרצים מצטיינים בהוראה וביחס לסטודנטים

30הודעה על תרומה יוצאת דופן בפתיחת מושב הקורטוריון (חבר הנאמנים) של הטכניון:
בוגר הטכניון משה ינאי תרם כארבעים מיליון שקלים לפרסים למרצים מצטיינים בהוראה וביחס לסטודנטים

כל מרצה שייבחר כמצטיין בהוראה וביחסו לסטודנטים יקבל פרס אישי בסך 100 אלף שקלים; הנשיא, פרופסור פרץ לביא, הודיע על התרומה בפתיחת מושב הקורטוריון: “בעזרת משה ינאי נמשיך לשפר את חוויית הלימוד בטכניון. בקרוב יפורסמו גם הקבוצות הזוכות בתחרות לשיפור איכות החיים בקמפוס”

בוגר הטכניון משה ינאי, הנחשב למוביל עולמי בתחום איחסון המידע הודות לחידושיו המהפכניים אשר שינו את האופן שבו חברות מאחסנות מידע, מגנות עליו ומשתמשות בו – תרם לטכניון כארבעים מיליון שקלים לפרסים למרצים מצטיינים בהוראה וביחסם לסטודנטים. נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, הודה היום בפתיחת מושב הקורטוריון (חבר הנאמנים) למשה ינאי על תרומתו הנדיבה: “בעזרתך נמשיך לשפר את חוויית הלימוד בקמפוס”, אמר.

משה ינאי למד הנדסת חשמל בטכניון בשנות השבעים של המאה הקודמת. “הטכניון נתן בידי כרטיס כניסה לעולם המיחשוב ואני חב לו רבות מהצלחתי”, אמר. “עם זאת, תקופת הלימודים זכורה לי כקשה ותובענית. אני מסכים שאל לו, לטכניון, להתפשר על פחות ממצויינות, אולם אני בטוח שניתן לתבוע רבות מהסטודנט, בלי שהדבר יפגע באווירת לימודים נעימה”.

מרצים שייבחרו על ידי הסטודנטים כמרצים מצטיינים, הן בהוראה והן ביחסם לסטודנטים, יזכו כל אחד בפרס אישי בגובה של מאה אלף שקלים ויותר.

ב-35 השנים האחרונות הוביל חזונו של ינאי, אחד מיזמי ההי-טק הבולטים בישראל, לגלי חדשנות שקידמו את התחום של enterprise data storage. תרומתו הרבה איפשרה את יצירתם של יישומים עסקיים שלא היו אפשריים בלי ארכיטקטורות האיחסון שלו. ינאי פיתח עוד ועוד פתרונות המתגברים על הפער בין כמויות המידע הגדלות והמגבלות המכניות של כוננים. ינאי יזם, פיתח וטיפח את Symmetrix storage array בעבודתו ב-EMC, הופקינטון, מסצ’וסטס, בסוף שנות השמונים. במקום השימוש בכוננים גדולים מסורתיים, סימטריקס מאפשרת לשרתים רבים להתחבר לאותו אמצעי איחסון באמצעות ממשק מערכת קטן. דבר זה הביא לשיפור ביצועים ושינה את האופן שבו חברות יכולות לאחסן, להגן ולהשתמש במידע. בסיסי המידע הגדולים בעסקים כיום הם תוצאה של פיתוחיו ושיפוריו של ינאי ב-Symmetrix storage array. סימטריקס הייתה למוצר הדגל של EMC והפכה את החברה לאחד המנהיגים בתחום איחסון המידע.

החידוש הבא של ינאי היה ה-truly scalable grid storage system הראשון, שהוא פיתח ב-XIV, חברה שנוסדה בישראל ב-2003. המערכת פותחה במטרה לפשט את המורכבות הגוברת של מידע תאגידי שהודות לאינטרנט המשיך להצטבר. יכולתה של המערכת להסתגל לצרכים משתנים מספקת איחסון נמוך-עלויות, אמין וקל לניהול. זמן קצר אחרי השקת המוצר ב-2005 הפכה מערכת האיחסון לפופולרית בבנקים מובילים ואצל ספקי שירותי אינטנרט ותקשורת.

לאחר שחברת IBM רכשה את החברה שהקים, משה ינאי הצטרף אליה בדצמבר 2007, וכיום הוא מתמקד באתגרים הניצבים בפניהם של לקוחות IBM בהתמודדות עם “התפוצצות” המידע והאופן שבו XIV יכולה לסייע להם. משה ינאי רשם 40 פטנטים הנוגעים לטכנולוגיות פורצות דרך בתחום איחסון ממוחשב.

פרופסור לביא הוסיף ואמר לחברי הקורטוריון: “עם כניסתי לתפקיד לפני שנה, הבטחתי שאעשה הכל כדי שהסטודנטים יחושו בטכניון כבביתם. תרומתו של משה היא צעד ראשון בכיוון זה. במקביל בחרנו בהצעות הטובות ביותר בתחרות ‘קמפוס תוסס’, שיובילו לאיכות חיים וסביבת לימודים נעימות בקמפוס שלנו”.

בתמונה: משה ינאי