בהשראתו של הבוגר שי אגסי: הטכניון נענה ליוזמת הסטודנטים ומתכוון להמיר את התחבורה הפנימית בקמפוס לחשמלית

37בהשראתו של שי אגסי, בוגר הטכניון ומנכ”ל חברת “בטר פלייס”, מתכוון הטכניון להמיר את התחבורה הפנימית בקמפוס לחשמלית. הכוונה היא שהאוטובוסים המסיעים את הסטודנטים ואת העובדים בתוך הקמפוס, יהיו חשמליים. רכב כזה הוצג אתמול בפני שי אגסי ואביו ראובן, בביקורם בטכניון.

הרון שוכן מאגודת הסטודנטים אמר לו כי האגודה בדקה ומצאה שעלות הסולר של אוטובוס אחד, לטווח של 100 קילומטרים, היא פי ששה מעלות החשמל של רכב חשמלי, נקי ושקט יותר, אשר יכול גם להגיע לכל מקום בקמפוס.

שי אגסי דיבר בפני חבר הנאמנים של הטכניון, בהרצאה השנתית לזכרו של השר יצחק מודעי ז”ל. הוא גילה כי בימים האחרונים ביקרו בחברת “בטר פלייס” גורמים בכירים מסין שבאו לבחון את המודל של החברה. “סין תייצר בשנה הבאה יותר מכוניות מאשר ארה”ב ואירופה גם יחד”, אמר. “בעיית זיהום האוויר שם חמורה ביותר והמכונית החשמלית תפתור להם חלק ממנה”.

הוא סיפר לסטודנטים, חברי הסגל וחברי הקורטוריון כי עד כה הושקעו מיליארד שקלים במחקר ופיתוח ומיליארד שקלים נוספים יושקעו בעתיד הקרוב – כספי משקיעים בלבד ולא כסף ממשלתי. “כאלף מהנדסים כבר עובדים בארץ בפיתוח המכונית החשמלית, רבים מהם בוגרי הטכניון”, אמר. “אבי הוא בוגר הטכניון, אני בוגר הטכניון והיום הבאתי לכאן את שני ילדי, בתקווה שגם הם יהיו בעתיד בוגרי הטכניון. הדבר החשוב ביותר שהטכניון העניק לי הוא היכולת לזהות בעיות, לאבחן אותן ואז לחשוב על הדרכים לפתרונן. המכונית החשמלית תהיה זולה ונוחה יותר. אני מאמין שמדינת ישראל תהיה מודל לעולם בתחום זה”.

בתמונה: מימין לשמאל: נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, שי אגסי ואביו ראובן, ליד המיזם החשמלי של הסטודנטים בטכניון. צילום: יוסי שרם, דוברות הטכניון