לחדש, לחדש, לחדש

הטכניון הוא האוניברסיטה החדשנית ביותר בישראל
כך עולה מדירוג של תומסון רויטרס, החברה דירגה את הטכניון במקום ה-59 בדירוג העולמי – זינוק של 17 מקומות מהשנה שעברה

הטכניון מזנק למקום ה-59 בדירוג החדשנות Reuters Top 100, ובכך מדורג במקום הראשון מקרב האוניברסיטאות הישראליות. כך עולה מהודעת תומסון רויטרס (Thomson Reuters), שפורסמה אתמול (ד’). זאת לאחר שבחודש אוגוסט דורג הטכניון במקום הטוב ביותר מבין האוניברסיטאות בישראל הן בדירוג שנחאי (מקום 69), הן ברשימת “הכוכבים העולים במחקר” (מקום 26) שמפרסם Nature Index.

דירוג Reuters Top 100 מציג את 100 הגופים המובילים בעולם במספר קטגוריות – מוסדות חינוך, ארגונים ללא כוונת רווח ומעבדות במימון ממשלתי – בהיבטים של מחקר מקורי, טכנולוגיה המועילה לאנושות ותרומה לכלכלת העולם. המדד משקלל נתונים רבים ובהם רישום פטנטים, מסחור תגליות ופיתוחים, פרסום מאמרים אקדמיים משפיעים וקשרים עם חברות מסחריות. המדד בוחן את כל אלה על פני יחידות של 5 שנים, והפעם – עד 2014.

בתקופה האמורה רשם הטכניון 210 פטנטים בסיסיים (משפחות פטנטים) – הישג המתורגם על ידי תומסון רויטרס לשיעור הצלחה של 45.2% – גבוה משיעור ההצלחה של אוניברסיטת סטנפורד, המובילה את הרשימה. בתומסון רויטרס מציינים גם את זכייתם של חוקרי הטכניון בפרס נובל, את השותפויות בין הטכניון לחברות גדולות ובהן אינטל, מיקרוסופט, ג’נרל אלקטריק, מרק וJohnson & Johnson, ואת פתיחתו של TICC – המרכז המשולב לחקר הסרטן בטכניון, “שם יפעלו יחד מומחים בביולוגיה של הסרטן, במטבוליזם, בביולוגיה חישובית ובהנדסה כדי להבין את המנגנונים הפעילים בהתפתחות הסרטן ובעמידות לטיפולים ולפתח טכנולוגיות וטיפולים חדשים.”

 

השיפור הדרמטי במיקומו של הטכניון במדד, ממקום 76 בשנה שעברה ל-59, מציב אותו מעל שתי הנציגות הישראליות האחרות ברשימה – אוניברסיטת תל אביב (89) והאוניברסיטה העברית (94), ולפני אוניברסיטאות נודעות נוספות ובהן אוניברסיטת פקינג, אוניברסיטת לונדון ואוניברסיטת רוצ’סטר.

אוניברסיטת סטנפורד, התופסת שוב את המקום הראשון ברשימה, מקבלת שבחים רבים. בין השאר מציינים בתומפסון רויטרס כי ההכנסה המצרפית של החברות שהקימו בוגרי האוניברסיטה, ובהן HPE וגוגל, נאמדת ב-2.7 טריליון דולר. את המקום השני ברשימה תופס  המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT) ואת המקום השלישי תופסת אוניברסיטת הרווארד.

 

לדירוג המלא לחצו כאן