אוניברסיטת החלל הבינלאומית

 

אוניברסיטת החלל הבינלאומית

התכנית ללימודי חלל 2016, חיפה ישראל, 12 ביולי-1 בספטמבר

 

פאנלים והרצאות מיוחדות

גילוי “החלל” הוא חלק מהפעילויות שמציעה אוניברסיטת החלל הבינלאומית לאורך כל תקופת הקיץ בטכניון, בחיפה. הכניסה לאירועים היא ללא תשלום והם פתוחים לציבור הרחב בהרשמה מראש.

**כל האירועים יתקיימו בשפה האנגלית, ומחייבים הרשמה מראש**

 

 

 

 

הרצאה מיוחדת – מסעו של שומר הלילה

יום שני, 15 באוגוסט בשעה 19:30 – אודיטוריום צ’רצ’יל, הטכניון

להרשמה לאירוע: https://goo.gl/4pGu03

מרצה: דוויד ה. לוי, אסטרונום, מצפה גרנק

 

דוויד לוי הוא אסטרונום קנדי שקנה לו שם עולמו בזכות 50 שנות חיפוש כוכבי שביט ואסטרואידים בשמיים. הוא נודע בעיקר הודות לגילוי המשותף שלו בשנת 1993 של כוכב השביט שומייקר-לוי 9, אשר התנגש בכוכב צדק בשנת 1994. בהרצאתו “מסעו של שומר הלילה” ישתף ד”ר לוי בחוויותיו ובאבחנותיו בתחום האסטרונומיה.

ד”ר לוי הוא אחד ממגלי כוכבי השביט המצליחים בהיסטוריה. הוא גילה 21 כוכבי שביט, שמונה מהם באמצעות הטלסקופים המוצבים בחצר ביתו. הגילוי של שומייקר-לוי 9, עם יוג’ין וקרוליין שומייקר במצפה הכוכבים פאלומר בקליפורניה, יצר את אחת ההתפוצצויות המרהיבות ביותר שנחזו אי פעם במערכת השמש. ד”ר לוי עוסק כיום בסקר כוכבי השביט (Jarnac Comet Survey) במצפה הכוכבים ג’רנק הנמצא בוויל, שבאריזונה, ואשר יש לו טלסקופים מתוכננים למקומות שונים ברחבי העולם.

 

אירועים פתוחים לציבור הרחב

 

 תחרות רובוטיקה

יום חמישי, 28 ביולי בשעה 15:15 – בניין הנדסה, הטכניון

בהנחיית ד”ר אריק צ’וי, קנדה

 

המשימה פשוטה: לבנות ולתכנת אב טיפוס של רובוט המסוגל לחקור בעצמו, להבחין בין משטחים, להימנע ממכשולים ולאסוף דגימות חשובות, והכול תוך יומיים, בתחרות עם רובוטים אחרים. באמצעות “לגו מיינדסטורמס”, כישרון והרבה דימיון, משתתפי ISU בסיוע מומחים לרובוטיקה יתכננו ויבנו רובוטים אוטונומיים על פי מפרטים מדויקים כדי לעודד חקר כוכבי לכת. קבוצה של מומחים בינלאומיים תעריך את הביצועים, ופרסים יוענקו לצוות בוני הרובוטים המנצח. מבקרים מכל הגילאים מוזמנים לחלוק חוויה לימודית מהנה.