אוניברסיטת החלל הבינלאומית מגיעה לראשונה לישראל:

האוניברסיטה תקיים בקיץ הקרוב בטכניון את הקורס השנתי של תכנית לימודי החלל (SSP)

אורח הכבוד: באז אולדרין, שותפו של ניל ארמסטרונג לנחיתה הראשונה על הירח

בקיץ הקרוב, 47 שנה אחרי שדרך על הירח, יגיע האסטרונאוט באז אולדרין לקמפוס הטכניון וישתתף באירועי התוכנית ללימודי חלל של אוניברסיטת החלל הבינלאומית (ISU). אולדרין, האדם השני שדרך על הירח, הצטרף לאחרונה לצוות היועצים של אוניברסיטת החלל הבינלאומית. בתוכנית היוקרתית ללימודי חלל, המתקיימת זו הפעם הראשונה בישראל ובמזרח התיכון בכלל, ישתתפו גם רונה רמון ושר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס. במהלכה יתקיימו ארועים פתוחים לקהל הרחב ובהם תחרות לשיגור רקטות, דיונים בחידושים האחרונים בחלל ופאנל בנושא אסון מעבורת הקולומביה.

אוניברסיטת החלל הבינלאומית (ISU) בוחרת מדי שנה מקום בעולם שיארח את קורס הקיץ השנתי של התוכנית ללימודי חלל (SSP). הקורסים האחרונים התקיימו באוניברסיטת אוהיו, במרכז המחקר איימס של NASA, בבייג’ינג, במלבורן (פלורידה) וב-ETS ו-HEC מונטריאול, קוויבק. בעקבות מאמצים משותפים של הטכניון ושל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע בשנתיים האחרונות, החליט חבר הנאמנים של אוניברסיטת החלל הבינלאומית לקיים את תכנית הקיץ היוקרתית שלה בשנת 2016 לראשונה בישראל. התוכנית ללימודי חלל לשנת 2016 (הסמסטר ה-29 של התוכנית) תתקיים בטכניון בין התאריכים 12 ביולי ל-1 בספטמבר 2016. מטעם הטכניון ירכז את הסמסטר מכון אשר לחקר החלל, בראשותו של פרופ’ פיני גורפיל.

“החלל נהיה יותר ויותר בינלאומי,” מסביר ג’ון קונולי, בכיר ב-NASA וראש תכנית SSP באוניברסיטת החלל. “מדובר במבצעים יותר גדולים ומורכבים כדוגמת תחנת החלל הבינלאומית, שמחייבים שיתוף פעולה בין גופים ובין מדינות. לכן פועלת אוניברסיטת החלל בכל שנה במקום אחר בעולם, ואנו שמחים להגיע השנה לטכניון.”

בתכנית ללימודי חלל שתתקיים הקיץ בטכניון, ישתתפו כמאה משתתפים יחד עם מאה וחמישים אסטרונאוטים, מנהלי סוכנויות חלל מרחבי העולם ומומחי חלל מהאקדמיה ומהתעשייה. המשתתפים נבחרים בקפידה מתוך תפיסה שאלה יהיו מנהיגי החלל בעתיד. ואכן, רבים מבוגרי התכנית של אוניברסיטת החלל כבר משובצים בתפקידים בכירים בתעשיית החלל העולמית. משרד המדע מציע כ-10 מלגות בגובה של עד 25,000 ש”ח למעוניינים להשתלם בתכנית השנה.

“ISU מקיימת קשר רב שנים עם ישראל בכלל ועם הטכניון בפרט,” אמר נשיא אוניברסיטת החלל הבינלאומית פרופ’ וולטר פיטרס, “ישראלים רבים השתתפו בקורסים הקודמים של תכנית לימודי החלל, בין השאר הודות לסיועה של קרן אילן רמון. אנו שמחים מאוד על הידוק הקשר עם מדינת ישראל באמצעות קיומה של תכנית לימודי החלל בטכניון. אין ספק שמדינות רבות יגלו עניין רב בהישגי ההיי-טק המרשימים ובמגוון התרבותי בטכניון ובישראל.”

“הטכניון גאה לארח בחיפה את אוניברסיטת החלל הבינלאומית,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא. “הטכניון הוא אחד המוסדות האקדמיים הראשונים ששיגרו לוויין לחלל, ואנו מקיימים תוכנית לימודים פעילה בתחום החלל. נדאג להפוך את הסמסטר ה-29 של תוכנית לימודי החלל (SSP) לאירוע מלהיב, שיאפשר למשתפים לחוות את הישגיו המדעיים של הטכניון, את יופייה של מדינת ישראל ואת תרבותה.”

התוכנית היוקרתית ללימודי חלל (SSP) תמשך שמונה שבועות ותציע למשתתפים בה חוויית התפתחות מקצועית נרחבת וייחודית, המכסה את כל ההיבטים של תוכניות החלל ויוזמות החלל ומכילה היבטים שונים כגון מדעי החלל, הנדסת חלל, מדיניות, כלכלה ומשפט, ניהול החלל, יישומי חלל ותפקוד האדם בחלל. התוכנית מכוונת לאנשי מקצוע ותיקים וצעירים מכל התחומים, כמו גם לבוגרי אוניברסיטאות צעירים. הפרויקטים הקבוצתיים מאפשרים למשתתפים להתמקד בתחומם במסגרת צוות ולייצר מצגות ודוחות איכותיים תוך שבועות ספורים.

אוניברסיטת החלל הבינלאומית (ISU)

האוניברסיטה, שנוסדה ב-1987 במסצ’וסטס, ארה”ב וכיום פועלת משטרסבורג, צרפת היא המוסד הבינלאומי המוביל להוראת החלל. היא נתמכת על ידי סוכנויות חלל וארגונים גדולים מרחבי העולם. התוכניות לתארים מתקדמים שמציעה אוניברסיטת החלל הבינלאומית מוקדשות לקידומו של שיתוף פעולה בינלאומי ובין-תחומי בתחום החלל. אוניברסיטת החלל הבינלאומית מציעה תואר שני בלימודי חלל ותואר

שני בניהול חלל בקמפוס המרכזי שלה בשטרסבורג. מאז קיץ 1988 מקיימת אוניברסיטת החלל הבינלאומית קורסים בני שמונה שבועות במוסדות-מארחים שונים ברחבי העולם. קורסים אלה מונחים על ידי יותר ממאה חברי סגל של אוניברסיטת החלל הבינלאומית בשיתוף עם מומחים מרחבי העולם. מאז הקמתה לפני 25 שנה העניקה אוניברסיטת החלל הבינלאומית תארים מתקדמים ליותר מ-3,700 סטודנטים מיותר ממאה מדינות.

למידע נוסף על תוכנית לימודי החלל (SSP) לחץ כאן

למידע נוסף אודות מלגות משרד המדע להשתלמות באוניברסיטת החלל