מני סונינו מסיים את לימודי הארכיטקטורה עם פרויקט גמר המחבר בין אדריכלות ומוזיקה.
לאחרונה עלה לאוויר Slow Motion – קליפ חדש שלו ושל שותפתו הזמרת שרון ללום. One room, thousands of dreams. כך שרה שרון בשיר החדש: “חדר אחד – אלפי חלומות”. ב-Slow Motion שותפים גם הכנרת אמה דווידוביץ’, הלומדת הנדסת חשמל בטכניון, והצ’לן זאב שנפ, בוגר הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון.
המוזיקה נכנסה לחייו של מני בגיל צעיר מאוד, עם הנגינה בפסנתר. כעבור כמה שנים, במגמת המוזיקה בגימנסיה הריאלית בראשון לציון, הכיר את שרון, שהייתה לשותפתו לעשייה המוזיקלית. תום התיכון סימן הפסקה של כמה שנים בעשייה המשותפת – הוא השלים שירות צבאי והחל ללמוד בטכניון, והיא השתחררה, החלה ללמוד באקדמיה למוזיקה בירושלים ולבסוף התיישבה בפריז, שם השתתפה בעונה הרביעית של The Voice הצרפתית ומופיעה בהרכב “ווקה-פיפל” ובפרויקטים מוזיקליים נוספים.
בחירתו של מני בלימודי האדריכלות היתה לו טבעית, “כי המקצוע הזה משלב שני תחומים שמעניינים אותי: הנדסה ואמנות. כבר בתיכון ידעתי שזה מה שאלמד.” במהלך הלימודים היה מעורב בהפקות מוזיקליות שונות – בעיקר תזמור להרכבים קאמריים – והשלים את לימודיו במכללת BPM למוזיקה, סאונד והפקה, שהובילה את השיר Slow Motion להשמעה באתר וואלה. הוא אף הוביל את ההרכב האחראי לחלק המוזיקלי בטקסי הטכניון ודלית ירון, מרכזת הטקסים האקדמיים בטכניון, זוכרת את היום שבו הגיע לאודישן אצלה. “חיפשתי מוזיקאי לתפקיד פסנתרן ומעבד שיוביל את ההרכב המוזיקלי, ואחרי ששמעתי את מני בכמה קטעים קצרים על הפסנתר הבנתי שהטכניון זכה בכוכב חדש. הוא השתלב מהר מאוד בצוות הנגנים והזמרים, ובתוך זמן קצר החל גם לנצח על ההרכב. כמעבד הוא הצליח לקחת כל שיר ידוע ולתפור אותו כחליפה ייחודית המתאימה בדיוק להרכב הספציפי ולטקס הספציפי. היה לי העונג לעבוד אתו בשנים האלה, ואין לי ספק שבין שיבחר במוזיקה ובין שיבחר בארכיטקטורה – הכישרון ינצח.”
גם מני מרוצה מהשידוך להרכב המוזיקלי של הטכניון: “זאת הייתה הזדמנות לעבוד ברצינות עם אנשים מצוינים. הרווחתי התנסות בעיבוד, בהפקה, בנגינה ובניצוח. זו הזדמנות שקשה מאוד למצוא בחוץ, וכעת אני יוצא לעולם עם המון ניסיון בתחום.”
גם מהלימודים עצמם הוא לוקח לא מעט: “צמחתי, למדתי על עצמי, התפתחתי בידע אבל גם בתחומים אחרים. הטכניון הוא האבא הקשוח והמחשל, שמקדם אותך בדרך הקשה. יש הרבה קורסים מוצלחים מאוד, ובעיקר רכישה של הבנה עמוקה בשאלה מהי אדריכלות.”
פרויקט הגמר שלו עסק, איך לא, בקשר בין אדריכלות ומוזיקה. “בעצם חקרתי כיצד אפשר לתרגם לתכניות אדריכליות את הקשרים הפנימיים ואת הצורות שיש במוזיקה, או איך בונים בניין בהשראת העולם המוזיקלי. כדי לממן את הלימודים עבדתי בשני התחומים – בהוראת פסנתר ובשיעורים פרטיים לסטודנטים לעיצוב פנים.”
הוא בסך הכל בן 26, ובמקביל ללימודים החל לעבוד על האלבום. הוא ושרון עובדים ומקליטים במלוא המרץ משני עברי הים התיכון – מני ושאר הנגנים בישראל, היא בצרפת. “האלבום משלב מגוון רחב של סגנונות מוזיקליים, כלים קלאסיים ואלקטרוניים ואפקטים קוליים. אני מושפע מהיותי פסנתרן וגם מהאהבה שלי לקלאסי, ג’ז, רוק ומוזיקה אלקטרונית. חשוב לנו שהמוזיקה שלנו תהיה עשירה, טעונה בהרבה אלמנטים, ושהסאונד שלנו יגשר בין כלים אקוסטיים ואלקטרוניים, וגם הקול של שרון הוא עבורנו כלי נגינה.”