הישג נכבד לנבחרת ישראל – מדלית זהב אחת ושתי מדליות ארד באולימפיאדת הכימיה בטוקיו

1זהו ההישג הטוב ביותר מאז החלו הטכניון ומשרד החינוך להכשיר ולשלוח נבחרות לאולימפיאדות  הכימיה בחו”ל

ארבעת משתתפי נבחרת ישראל באולימפיאדת הכימיה שנערכה בטוקיו, יפן, הצליחו להשיג מדליית זהב אחת ושתי מדליות ארד. זו השנה השנייה ברציפות שאסף מעודה מתיכון חדרה זוכה במדליית זהב. ראש המשלחת, ד”ר איריס ברזילי, מהפקולטה לכימיה על שם שוליך בטכניון, אמרה כי זהו ההישג הטוב ביותר לנבחרת ישראל, מאז החלה להשתתף באולימפיאדה לפני חמש שנים. בשנה הראשונה השיגה המשלחת מדלית ארד אחת ובשניה – מדליית כסף אחת ומדליית ארד אחת. בשנה השלישית חזרה המשלחת עם מדליית כסף ושתי מדליות ארד ובשנה שעברה עם מדליית זהב ומדלית ארד. באולימפיאדת הכימיה התחרו יותר מ-270 נערות ונערים מ-68 מדינות.

הזוכה במדליית הזהב הוא אסף מעודה, בן 18, מפרדס חנה. אחד הזוכים במדליית הארד הוא צעיר המשתתפים בנבחרת הישראלית – אביתר דגני, בן 16. שניהם  מבית הספר התיכון בחדרה. הזוכה השני במדליית ארד הוא מיכאל משה מכלשוילי, מגימנסיה ריאלית על שם קררי בראשון לציון. המשתתפת הרביעית היא אנאל בן אשר, תלמידת כיתה י”ב מהתיכון המקיף ע”ש הורוביץ, כרמיאל.

אסף מעודה לומד במגמת מחשבים ופיסיקה. יש לו שתי אחיות ואח והוריו הם מורים לספורט. בסוף כיתה ח’ סיים אסף את בחינת הבגרות בכימיה בציון 100 והמנהלת שלו המליצה בפניו להצטרף לפרוייקט “ארכימדס” בפקולטה לכימיה על שם שוליך בטכניון, למרות גילו הצעיר. ואכן, במקביל ללימודיו בתיכון חדרה, השלים אסף מעודה כבר מחצית תואר ראשון בטכניון. בסוף הקיץ הוא יצטרף לטכניון במסגרת תכנית המצויינים שלו, ישלים את לימודיו לתואר ראשון ויתגייס לצה”ל.

 מירה כ”ץ, מנהלת הפרוייקטים בפקולטה לכימיה בטכניון, הסבירה כי בפרוייקט “ארכימדס”  לומדים תלמידי כיתה י’ לתואר אקדמי בפקולטה, במקביל ללימודיהם בבית הספר התיכון. הם מקבלים הסעה לטכניון ומשלמים שכר לימוד מסובסד. פרופסור גבי קוונצל הוא המנהל האקדמי של תכנית “ארכימדס” וה”כימיאדה” – תחרות ארצית בכימיה הנערכת מידי שנה בהשתתפותם של 6000 תלמידים מרחבי הארץ.

המשלחת לוותה גם על ידי ד”ר מירי ברק מהיחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך בטכניון.

דיקן הפקולטה לכימיה בטכניון, פרופסור מוריס אייזן, בירך את חברי המשלחת, מדריכיהם ומלוויהם על הישגם הגדול.

בתמונה:  חברי המשלחת הישראלית ביפן. צילום: דוברות הטכניון