אות “אינטל” הוענק לטכניון

40במלאת 35 שנים ל”אינטל” ישראל
אות “אינטל” הוענק לטכניון

במלאת 35 שנים ל”אינטל” ישראל, העניקה החברה את אות “אינטל” לטכניון, שבוגריו היו הגרעין המייסד של החברה שהוקמה בחוף שמן בחיפה בשנת 1974. 98 אחוזים מעובדי מרכז הפיתוח של “אינטל” בחיפה הם בוגרי הטכניון ורבים מהמהנדסים ב”אינטל” ישראל הם בוגרי הטכניון.

נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, קיבל את האות מידי מר יוסי שנקלר, מנכ”ל מרכזי הפיתוח ב”אינטל” ישראל. “היצירתיות הישראלית, ביחד עם היעילות של חברת ‘אינטל’ – זהו סוד הצלחת החברה בישראל”, אמר נשיא הטכניון בטקס.

יוסי שנקלר אמר כי מרכז הפיתוח של “אינטל” הוקם בחיפה בגלל הטכניון. “שיתוף הפעולה בין החברה לבין הטכניון יימשך ויתעצם”, הבטיח. “הטכניון עומד בראש הגופים, המוסדות והאישים שתרמו להצלחת ‘אינטל’ בישראל”.

עוזיה גליל, אבי ההי-טק הישראל, אשר היה שותף בבחירת חמשת העובדים הראשונים של “אינטל” בישראל, אמר כי הקמת “אינטל” ישראל היא בעיניו מהפיכה עולמית אשר פתחה את הדלת בישראל לחברות בינלאומיות רבות נוספות, שהכירו באיכות כוח האדם הישראלי בכלל, ובוגרי הטכניון בפרט. “כולנו זוכרים שדב פרוהמן הביא את ‘אינטל’ לישראל ודאג שהמרכז הראשון יוקם בחיפה, קרוב לטכניון”, הדגיש.

אות “אינטל” הוא עבודת אמנות של האמנית עיניה קשת. היא מורכבת מפרוסת עץ זית טבעית אשר משולבים בה 12 שבבים ממפעל “אינטל” בקרית גת והפסוק מספר קוהלת – “בחכמה, בדעת ובכישרון”.

האות הוענק עד כה, לציון 35 פעילותה של “אינטל” בישראל, לשורה של אישי ציבור, גורמי ממשל, עיריות ושותפים בקהילה. האות מוענק לטכניון לציון הקשר המיוחד, הפורה, המפרה ורב השנים בינו לבין החברה.

“אינטל” הייתה החברה הבינלאומית הראשונה שהקימה מרכז מחקר ופיתוח בישראל. שני אנשי הטכניון דאז, פרופסור יצחק קידרון ז”ל ועוזיה גליל, סייעו לאנשי “אינטל” למצוא את חמשת החוקרים הישראלים הראשונים שהקימו את הסניף הישראלי בחוף שמן בחיפה.

בתמונה: נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג (מימין) מקבל את אות “אינטל” מידי יוסי שנקלר (משמאל)