נפתח בית ספר בינלאומי להנדסה בטכניון

38באירוע חגיגי השיקה הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית תוכנית בינלאומית בתחומי הנדסת התשתיות והסביבה, כצעד ראשון בהקמתו של בית ספר בינלאומי בטכניון בכל תחומי ההנדסה; 23 הסטודנטים הראשונים התחילו כבר בלימודיהם; הלימודים, המיועדים לסטודנטים מחו”ל, יתנהלו בשפה האנגלית

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון השיקה תכנית בינלאומית להנדסה בתחומי הנדסת תשתיות וסביבה. התוכנית תתנהל בשפה האנגלית והיא מיועדת לסטודנטים מחו”ל. השנה התחיל מחזור ראשון של 23 סטודנטים, והוא יהווה, לדברי פרופסור ארנון בנטור, דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית – “הגרעין להגשמת חזון הקמת בית ספר בינלאומי בכל תחומי ההנדסה בטכניון, שבמסגרתו ילמדו תוך 10 שנים 1,000 סטודנטים, אשר יגיעו מכל קצוות העולם.”

ארבע הסטודנטיות ו – 19 הסטודנטים הגיעו מ- 14 מדינות בחמש יבשות – אמריקה (ארה”ב וקנדה), דרום אמריקה (אורוגוואי ופרו), אירופה (איטליה, דנמרק, צרפת, ספרד ואלבניה), אפריקה (דרום אפריקה, גאנה וגיניאה) ואסיה (סין והודו). 30% מהסטודנטים בבית הספר הבינלאומי החדש של הטכניון הינם ממדינות מתפתחות.

באירוע ההשקה החגיגי אמר פרופסור בנטור: “תוכנית הלימודים זהה לחלוטין לתוכנית הלימודים בעברית בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. הענף שאנו עוסקים בו, בנייה ותשתיות, הוא ענף גלובאלי – חברות ישראליות רבות בתחום זה פועלות בחו”ל ואנו מאמינים שבסיום לימודיהם יהיו הסטודנטים שלנו לשגרירי רצון טוב של ישראל בארצותיהם וחלקם אף ישמשו נציגים של החברות הישראליות בחו”ל.” הוא הדגיש את המוניטין של הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ואת אופיה הרב תחומי המאפשר הכשרת מהנדסים בחזית המדע והטכנולוגיה כדי לתת מענה לצרכי המאה ה- 21 בתחומי התשתיות והסביבה.

המנהל האקדמי של בית הספר, פרופסור אמנון כץ, אמר כי בתחילה ילמדו הסטודנטים במכינה שתימשך ארבעה חודשים, ובה ילמדו גם עברית. “מדובר בתהליך דו כיווני, אשר בו, מצד אחד, נייצא את הידע הרב שנצבר בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ובישראל בתחומי התשתית והמים ונהפוך את בוגרי התכנית למובילים בתחומם ולשליחי רצון טוב למדינת ישראל, ומן הצד השני, הסטודנטים שלנו ייהנו ממפגש עם סטודנטים מוכשרים מכל העולם.”

המנהל האופרטיבי של בית הספר, אריאל גבע, ציין את ההצלחה של גיוס סטודנטים, שהיא פועל יוצא של המוניטין הבינלאומי של הטכניון ושל מאמצי השיווק הנרחבים שכללו, בין השאר, ביקורים בבתי ספר תיכוניים מובילים בארה”ב ובאירופה, ביקורים בתערוכות לימודים בינלאומיות וחשיפה באמצעות האינטרנט. “לכל אלה יש להוסיף את ההירתמות של הנהלת הטכניון להובלת מהלך אסטרטגי זה,” הוסיף. “הסטודנטים של בית הספר הבינלאומי יזכו לתשומת לב מיוחדת שתכלול חניכה אישית בתחומים אקדמיים וחברתיים, ותוכנית חברתית-חווייתית שתכלול הכרת החברה הישראלית וארץ ישראל.”

בשם הסטודנטים דיבר אקשאי ווג’פאי מהודו. “אי אפשר לבנות מדינה בלי מהנדסים, ובאתי ללמוד מאלה שעשו זאת, אלה שאכן בנו מדינה,” אמר. “התקבלתי למכון הטכנולוגי של הודו, רק אחוז אחד מהמועמדים מתקבל אליו, למדתי 16 שעות ביום, אושפזתי פעמיים והתקבלתי. בכל זאת בחרתי בטכניון, כי שמעתי עליו בהודו וידעתי שכאן אלמד מהמהנדסים שממש בנו מדינה. בהודו ישראל נחשבת למדינה מסוכנת, אבל כשבאתי לכאן מצאתי מקום נחמד ובטוח, אפילו יותר מהודו. והיחס שכולנו מקבלים פשוט מדהים.”

הקבלן והתעשיין אורי דורי, בוגר הפקולטה, אמר באירוע כי התעשייה רואה ערך רב בבית הספר החדש של הטכניון ושמחה לשתף איתו פעולה. “אנו נציע הכשרה לסטודנטים ונלווה אותם, כך שיוכלו לעבוד איתנו בעתיד, כשיסיימו ויחזרו לארצותיהם,” הדגיש.

דני מריאן, יו”ר איגוד המהנדסים, אף הוא בוגר הפקולטה, אמר כי בהקמת בית הספר הבינלאומי הראשון בארץ להנדסה שוב הפגין הטכניון מנהיגות, והוא מצפה לראות את בית הספר גדל ומתרחב.

נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, אמר כי האירוע הוא ציון דרך בתולדות הטכניון. “אתם תהיו גאים להיות הכיתה הראשונה בבית הספר,” פנה לסטודנטים. “אתם החלוצים.”

בתמונה: (מימין) נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, אורי דורי ונשיא הטכניון הבא, פרופסור פרץ לביא