תומך למידה

שנת הקורונה טלטלה את העולם כולו ולא פסחה על אגודת הסטודנטים בטכניון. מבין שלל התחומים שהושפעו משמעותית מהמגפה בלט כמובן התחום האקדמי החשוב כל כך לסטודנטים. אס"ט שמה לה למטרה להקל ולרכך ככל האפשר את המעבר הקיצוני מהכיתה הפרונטלית לכיתה המקוונת.

בן פיליארסקי

בן פיליארסקי

אחד מעמודי התווך המשמעותיים בפעילות זו הוא משרד תומך למידה, שבראשו עומד בן פיליארסקי שיסיים בקרוב את תפקידו. בן, עתודאי בן 22 בתכנית המצטיינים “אלונים” להנדסת נתונים ומידע, החל לאחרונה את התואר השני ונמצא באגודה למעלה משנתיים. במסגרת תפקידו יזם בן והוביל יחד עם הרכזים פרויקטים רבים שמטרתם להקל על הסטודנטים בפן האקדמי. יוזמות אלה כוללות בין היתר תכנון, עיצוב ופיקוח על השיפוצים במספר מתחמי למידה בקמפוס וכן שיבוץ משגיחים לשמירה על ההנחיות במתחמים שפעלו במהלך הקורונה.

אחד מתחומי האחריות הנרחבים ביותר של המשרד הוא מערך הפק”לים והחונכויות, שנועד לספק לסטודנטים תמיכה וחיזוק במגוון קורסים. בעת התפרצות המגפה הוביל בן, עם רכזי המשרד, את ההיערכות המחודשת. לדבריו, “תוך שבועות ספורים העברנו את הפק”לים לזום ורכשנו אמצעים טכנולוגיים למדריכים. גם בחונכויות היה שינוי גדול – בניגוד לשיטת ‘כל הקודם זוכה’ שהייתה נהוגה בעבר הרצנו פיילוט הרשמה ושיבוץ זמנים מראש וזכינו לפידבקים חיוביים.”

הפרויקט המשמעותי ביותר של המשרד בימים אלו הוא חנות החוברות הדיגיטלית. כיום, סטודנט המעוניין בחוברת תרגילי עזר, ספר לימוד או מבחני עבר עם פתרונות ייאלץ לרכוש אותם פיזית מתוך מאגר עצום של חומרים מודפסים. לדברי בן, המצב הנוכחי “מזיק לסביבה ופשוט לא יעיל. אין סיבה להדפיס מסות של חומרי לימוד ללא אינדיקציה אמיתית לדרישה, בעיקר נוכח העובדה שהחומרים מתעדכנים כל הזמן לפי הקורסים בפקולטות השונות.” בחנות הדיגיטלית החדשה יוכלו הסטודנטים להזמין חומרי לימוד שיודפסו לפי דרישה ובהמשך אף לרכוש חומרים מקוונים ואינטראקטיביים.

בן אומנם מסיים את תפקידו בקרוב אך חשוב לו שהתהליכים שהיה מעורב בהם יימשכו. “שמנו לב שלמרות מגוון אפשרויות החיזוק שמציע המשרד, חלק מהסטודנטים זקוקים לעזרה נוספת בדמות מורים פרטיים. על סמך הפוסטים ברשתות החברתיות וניסיוננו האישי זיהינו את הקושי באיתור אותם מורים, שהרבה פעמים הם סטודנטים בעצמם. לכן אנחנו עובדים בימים אלה על ממשק שיתווך בין הסטודנטים המחפשים לסטודנטים המלמדים ויחסוך את זמן החיפוש המייגע.”

בנוסף לפרויקטים המבורכים בתחום התמיכה האקדמית פעלה אס”ט בשנת הקורונה במגוון מישורים נוספים: פתרונות סיוע לסטודנטים נזקקים ומבודדים, פרויקט מל”ך שבו חולקו מחשבים לסטודנטים וליותר מ-100 משפחות קשות יום בחיפה, שדרוג מערכי הכביסה והאינטרנט במעונות, אירועי תוכן מקוונים והתנדבויות שונות בעיר חיפה. אס”ט מזמינה כל סטודנט וסטודנטית להיכנס לאתר האגודה, להיחשף לתפקידים הפנויים ולהצטרף למשפחה.