מצדיעים למדע, הרוח והיזמות הישראליים

אוניברסיטאות המחקר הישראליות יקיימו אירוע הצדעה שייערך ביום העצמאות זאת, לאחר ששר החינוך הודיע כי בטקס פרס ישראל השנה לא יחולקו פרסים בתחומי המדע והרוח, לראשונה מאז היווסדו

ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל סבורים כי ביטול הפרסים מעולמות הרוח, המדע, היזמות והחדשנות בטקס פרס ישראל מבטא סדרי עדיפויות משובשים הבוחרים להתעלם מהתחומים שהופכים את ישראל למדינה מתקדמת, עוצמתית ומובילה.

שיבוש ערכי זה צורם במיוחד על רקע האיומים החמורים והבלתי פוסקים על מדינת ישראל ואזרחיה, אשר פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות מאפשרות להם להיות מוגנים ובטוחים יותר, ודואגות לחוסן הלאומי של ישראל בשגרה ובמלחמה גם יחד.

נוכח החלטת שר החינוך לבטל את ייצוגם של עולמות הרוח, היזמות והמדע בפרס ישראל השנה, מודיעים נשיאי אוניברסיטאות המחקר כי החליטו על קיום מפגן הצדעה לעולמות אלה.

עוד מדגישים הנשיאים, כי מקור מרכזי לעוצמתה וחוסנה של ישראל הוא בהכרה הבין לאומית הנרחבת לה זוכים ההישגים המדעיים והטכנולוגיים של ישראל, אשר יחד עם הרוח היזמית והחדשנית המהווים את הבסיס וההבטחה להישאר “אומת הסטארט-אפ”.

מפגן ההצדעה יכלול מדענים מובילים, אנשי רוח בולטים, זוכי פרס נובל ופרס ישראל לדורותיהם, נציגי התעשייה, סטודנטים וציבור שוחר ידע ומדע.

ראשי האוניברסיטאות מציינים כי:

“ניסיונות רבים שנעשו על ידי גופים, ארגונים ואנשי אקדמיה להניא את שר החינוך מהחלטתו לבטל את חלוקת פרסי ישראל גם במדע – העלו חרס.

אין במפגן זה שאנו נקיים בכדי לפגום במעמדם וכבודם של אלה שייבחרו בטקס השנה תחת נושא הגבורה, אלא לסמן לממשלת ישראל כי הציבור הישראלי רואה בשיבוש סדרי העדיפויות – פגיעה בחוסן הלאומי של ישראל.

אנו קוראים לכל מי שמוקיר את המדע והרוח ומבין את תרומתם לחוסנה ועוצמתה של ישראל להצטרף אלינו”.

מידע מפורט על ארוע ההצדעה יפורסם בהמשך.

לקריאת המכתב – לחצו כאן