ד”ש מהמילואים

פרופ' נמרוד רוזן, סגן דיקן הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט, גויס ביום הראשון של המלחמה כקצין רפואה בחטיבת הצנחנים 226

פרופ’ נמרוד רוזן, סגן דיקן הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, גויס כבר ביום הראשון של המלחמה כקצין רפואה בחטיבת הצנחנים 226. “עם כל מחויבויותיי ועיסוקיי הרבים אני נמצא בעת הזו בדיוק במקום בו אני אמור להיות:  לוחם רפואה בצנחנים,” הוא אומר.

פרופ’ רוזן, נשיא האיגוד הישראלי לאורתופדיה, נמנה עם חברי הסגל בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט (פרופ’ מן המניין קליני). מזה כשנה הוא מכהן כסגן דיקן הפקולטה, המתמקצע באסטרטגיה, חדשנות ויזמות. בה בעת הוא מנהל את המערך האורתופדי והשיקומי במרכז רפואי “העמק”.

פרופ' נמרוד רוזן

פרופ’ נמרוד רוזן

פרופ’ רוזן גדל בחדרה, שירת כלוחם וכקצין בחיל התותחנים ובחטיבת גולני וסיים את שירותו בדרגת אלוף-משנה. בשנת 1992 סיים את לימודיו בפקולטה לרפואה בטכניון. שנתיים לאחר מכן הוא קיבל תואר דוקטור לרפואה וכעבור שנתיים נוספות – תואר דוקטור נוסף בתחום המבנה והביוכימיה של העצם. ב-2004 הוא ייסד את המרכז לשיקום העצם בטכניון ובמרכז הרפואי רמב”ם.

בתחום החילוץ וההצלה השתתף פרופ’ במשלחות פיקוד העורף שיצאו לחו”ל בעקבות רעידות האדמה בטורקיה וביוון, ובשנת 2020 יצא במשלחת של ארגון “רופאים ללא גבולות” לקמרון שבאפריקה, שם ערך ניתוחים אורתופדיים, במטופלים מקומיים, בתנאים מורכבים.

בראותו את המצוקה של השרות הרפואי הציבורי בצפון הקים פרופ’ רוזן בשנת 2017 את המרכז הרפואי RMC (רוזן מדיקל סנטר), בית חולים פרטי המונה 7 חדרי ניתוח פעילים. מאז הקמתו נותחו במסגרתו ברפואה ציבורית יותר מ-30 אלף מטופלים בהצלחה יתרה.

פרופ’ רוזן פעיל גם בתחום ההנדסה הביו-רפואית כמנהל הרפואי של חברת בונוס ביוגרופ מחיפה, המפתחת את שתל העצם Bonofill – רקמת עצם מהונדסת הגדלה מחוץ לגופו של המטופל ומושתלת בגופו כדי להשלים חסרים בעצם המקורית.