מתנדבים במד”א

סיון שוורץ דוקטורנטית בפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט ונוהר מרקוס מהפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי ארגנו תוך ימים ספורים קבוצה גדולה של סטודנטים המתגברים את עמדות מד"א ובנק הדם בצפון. הקבוצה מונה 82 סטודנטים מתנדבים.

סיון היא דוקטורנטית בהנחיה משולבת של הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט (פרופ ג’קי שילר ופרופ’ יצחק שילר) והפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב (ד”ר חיים בסקין). נוהר הוא סטודנט (שנה חמישית) בפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי. לדברי סיון, “הכול התחיל כשהגענו מודאגים וכאובים לתרום דם בשבת שבה החלו האירועים, וגילינו שהעומס יצר בלגן טוטאלי. אנשים הגיעו עם דמעות והלם. לא היו מים, והמונים הצטברו בדלתות הכניסה.”

סיון ונוהר מיהרו ליצור קשר עם סטודנטים נוספים וכך יצרו מערך סיוע הכולל סטודנטים מהפקולטה לרפואה ומפקולטות אחרות בטכניון כמו גם סטודנטים ממוסדות אחרים. הסטודנטים מבצעים את התשאול הרפואי לפני תרומת הדם, לוקחים מדדי לחץ דם ודופק, מסייעים בארגון התורים ובהפחתת העומסים, מספקים מזון ומים לאנשי מד”א, אנשי בנק הדם ותורמי הדם, דואגים שיהיה דובר רוסית בצוות, ועוד. סטודנטים מהפקולטה לרפואה שסיימו את השנה השישית, וכן סטודנטים בשנים הקליניות, מסייעים גם בבירורים הנוגעים לתרופות ספציפיות ובטיפול במקרי התעלפויות.

צוות המתנדבים מגיע יום-יום למוקדי מד”א בחיפה ובצפון ומקיים קשר ישיר עם אחראי בנק הדם ומד”א בחיפה. המתנדבים גם מסייעים לצוותים ולתורמים בעת חירום ועוזרים בפינוי למרחבים מוגנים.

ביוזמה אחרת פועלות סיוון שוורץ ומירב שומסקי, שתיהן סטודנטיות בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, להקמת מערך המספק מענה לילדי החינוך המיוחד על ידי מתנדבים בעלי הכשרה וניסיון לעבודה עימם.

להתנדבות במוקדי מד”א מלאו את הטופס:

https://forms.gle/5RWhyxm9Wm7Pek5F7

 

להתנדבות עם ילדים עם צרכים מיוחדים מלאו את הטופס:

https://forms.gle/PhBVanz1EqWwKwtk8