זינוק לטכניון במדד שנחאי: טיפס למקום ה-79

מדד שנחאי, המדרג את המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, דירג את הטכניון במקום ה-79 - עלייה רציפה בארבע השנים האחרונות

הטכניון דורג במקום ה-79 ברשימת 100 המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. כך עולה ממדד שנחאי, המדד המוביל בעולם לדירוג מוסדות להשכלה גבוהה, שהתפרסם הבוקר (ג’, 15.8).

מאז 2012 (למעט בשנת 2020) דורג הטכניון בהתמדה ברשימת ה-Top 100 של מדד שנחאי, והדירוג הנוכחי משקף עלייה רציפה בארבע השנים האחרונות וזינוק של ארבעה מקומות מהשנה שעברה, שבה דורג הטכניון במקום ה-83.

עוד עולה מהמדד כי מבין האוניברסיטאות הטכנולוגיות באירופה דורג הטכניון במקום החמישי.

זינוק לטכניון במדד שנחאי: טיפס למקום ה-79

זינוק לטכניון במדד שנחאי: טיפס למקום ה-79

“מיקומו של הטכניון במדד שנחאי ובמדדים אחרים אינו תכלית לכשעצמה, אך נוכחותו בנבחרת מאה האוניברסיטאות המובילות בעולם, והעלייה במיקומו בשנים האחרונות, הן הישג משמעותי וחשוב,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “זו הכרה בין-לאומית במצוינותו האקדמית והמחקרית של המוסד ועדות להתחדשותו המתמדת. אני גאה מאוד בחברי הסגל המצוינים שלנו. שלושה מוסדות אקדמיים ישראליים נכללים ברשימת 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם, וזוהי תעודת מצוינות למדע ולאקדמיה הישראליים ומקור גאווה לכולנו. השנה נציין את שנת ה-100 לפתיחת שערי הטכניון, וזו הזדמנות להביט לאחור בגאווה בהישגים שרשם המוסד המפואר הזה מראשיתו ועד היום ולהישיר מבט קדימה מתוך מחויבות עמוקה ואמונה בכוחו של הטכניון להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל לשגשוג ולרווחה.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

“העלייה המתמדת של הטכניון בדירוג בשנים האחרונות היא פרי המאמצים המושקעים  בחיזוק שיתופי הפעולה המחקריים הבין-תחומיים, בהקמת חזיתות המחקר הכלל-טכניוניות בתחומי בריאות האדם והקיימות ובעידוד הקשרים המחקריים עם התעשייה. כוחו והצלחתו של הטכניון טמונים במשאב האנושי המעולה, המוביל את הישגיו הרבים ואת פריצות הדרך במחקר ובהוראה. זו תוצאה של עבודה מאומצת ומסורה של חברות וחברי הסגל האקדמי והמנהלי, דיקניות ודיקני הפקולטות, הדיקנים הכלל טכניוניים והנהלת הטכניון.”

מדד שנחאי, המתפרסם מאז שנת 2003, מדרג את רמת המחקר במוסדות האקדמיים בעולם על פי קריטריונים שונים, ובהם מספר הזוכים בפרסי נובל ופילדס, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים Nature ו-Science וביצועים מחקריים נוספים. הדירוג מקיף 2,500 אוניברסיטאות והפרסום מציג את 1,000 המובילות.

לדירוג המלא לחצו כאן