“תודה למדע שהציל את חיי”

הטכניון העניק תוארי עמית כבוד במסגרת הפתיחה החגיגית של מושב הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון.

בשבוע שעבר העניק הטכניון תוארי עמית כבוד במסגרת הפתיחה החגיגית של מושב הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון. נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון אמר כי “במאה השנים האחרונות הטכניון לא הפסיק להפתיע. אלה היו מאה שנים של התפתחות עוצרת נשימה, מחקר פורץ דרך וחינוך ברמה הגבוהה ביותר. מאז ומתמיד פעל הטכניון בשליחות החברה להרחבת הידע האנושי וההשכלה ובשירותה של מדינת ישראל, וכל זאת ללא אפליה על רקע גזעי, דתי, לאומי או  מגדרי. הערב, ברוח זו, אנו מצדיעים לשבעת עמיתי הכבוד החדשים – שבעה נשים וגברים שמסירותם לטכניון סייעה לו להפוך למוסד בעל שם עולמי.

מקבלי תוארי עמית כבוד, מימין לשמאל: ג'נט שץ שניידר, מוריאל מטלון, דוד חנקין, ג'יימס וקאתי דויטשמן, מנחם דלפן ואברהם אשכנזי

מקבלי תוארי עמית כבוד, מימין לשמאל: ג’נט שץ שניידר, מוריאל מטלון, דוד חנקין, ג’יימס וקאתי דויטשמן, מנחם דלפן ואברהם אשכנזי

יו”ר הקורטוריון סקוט לימסטר אמר לנוכחים כי “ישראל היא מדינה יהודית במדבר, אי של דמוקרטיה בים של מדינות לא דמוקרטיות, והטכניון הוא מרכיב חשוב בכך. אנו חייבים לטכניון לא רק את הצלחתה הטכנולוגית של מדינת ישראל אלא גם את הצלחתה החברתית ואת אופיה הדמוקרטי, את שילוב של אוכלוסיות שונות ואת קידומן של תרבות מכילה, של חירות הביטוח ושל חברה פתוחה ובריאה. חלפה שנה מאז הקורטוריון הקודם, והיא הייתה שנה של צמיחה ושגשוג.”

מוריאל מטלון נושא דברים

מוריאל מטלון נושא דברים

הטקס נערך בהנחייתו של סגל הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ וויין קפלן ובמעמד נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, חברי הנהלת הטכניון, דיקני הפקולטות ואורחי מושב הקורטוריון. את הערב חתם “אלביס ופראנק” – מופע משותף של נתן דטנר וד”ר אורית וולף, שהובילה השנה בטכניון את סדרת ההרצאות “מוזיקה, מדע השראה” במסגרת סדרת אומן בקמפוס.

הופעתם של נתן דטנר (מימין), ד"ר אורית וולף וגלעד דוברצקי: "אלביס ופרנק"

הופעתם של נתן דטנר (מימין), ד”ר אורית וולף וגלעד דוברצקי: “אלביס ופרנק”

סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' וויין קפלן

סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ וויין קפלן

 

מקבלי התארים:

ג’נט שץ שניידר, חברת הקורטוריון ודור שני למנהיגים באגודת דורשי הטכניון בארצות הברית (ATS) – “לאות תודה על תמיכתך בטכניון, בהמשכת מורשתם של הורייך, תמיכה אשר זיכתה אותך בהכרה כנאמנת הטכניון (Guardian) ואשר מסייעת לחוקרים ממגוון תחומים להשיג פריצות דרך במדע; על מסירותך יוצאת הדופן לטכניון כמנהיגה וכמנטורית באגודת דורשי הטכניון בארצות הברית (ATS); ובהוקרה על כהונתך כחברה בוועד המנהל של ה-ATS וכחברת הקורטוריון של הטכניון”. שץ שניידר דיברה בשם מקבלי התארים ואמרה: “בשנות השמונים ביקרתי בטכניון בפעם הראשונה ונדהמתי מגאונותם של חוקרי הטכניון ומיצירתיותם. מדעני הטכניון הראו לנו כיצד השתמשו במייבש שיער כדי לדמות מנהרת רוח וכיצד הם שומרים על מערכות עדינות ומורכבות באמצעות שמיכת תינוק. הטכניון נוסד לפני כמאה שנים מתוך אמונה שהשכלה ומדע יבטיחו עתיד טוב יותר לעם היהודי, ומאז הפך לאחת האוניברסיטאות הטובות בעולם, עם 100 אלף בוגרים. זה כבוד גדול עבורי לדבר בשם כל מקבלי התואר. באנו לכאן הערב לחגוג את התואר ולהודות לכולכם, ציבור האנשים המסורים להגשמת מטרות הטכניון. תודה.”

ג'נט שץ שניידר מקבלת את התעודה מנשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

ג’נט שץ שניידר מקבלת את התעודה מנשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

מוריאל מטלון, דור שישי בישראל, ממובילי הקמת מתקן ההתפלה הראשון בישראל, המלווה כבר שלושים שנה את הפעילות הפילנתרופית של משפחת רפפורט – “על תמיכתך רבת השנים בפיתוח הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט ומכון רפפורט למחקר ביו-רפואי ועל תמיכתך האיתנה בהקמת המרכז הטכניוני הבין-תחומי לחקר הסרטן, שהוא הגשמה של חזון אקדמי, ציוני וגלובלי”. עו”ד מטלון פנה אתמול אל הקהל, שאל את הנוכחים מדוע הטכניון, מוסד טכנולוגי לישראל, מעניק תואר לעורך דין? – והשיב: “איני עומד כאן כעורך דין אלא כשורד סרטן שחב את חייו למדע. לפני שמונה שנים אובחנתי כחולה סרטן, ואחרי בדיקות רבות הקציבו לי תשעה חודשים לחיות – אלא אם המדע ייכנס לתמונה. הרפואה התערבה בגופי בתהליך שמחולל ‘ריסטארט’ לגוף. לשם כך נזקקתי לתורם מח עצם, מה שמצריך התאמה נדירה בנתונים הפיזיולוגיים, ולשמחתי נמצא תורם: חייל בשם אבי כהן מבית שאן. כך, לפני שבע שני, נולדתי מחדש וחזרתי לאשתי האהובה, לילדי ולנכדיי. באותה עת החלטתי להקדיש את זמני ומרצי למען המדע, ונפלה בחלקי הזכות לעבוד עם רות וברוך רפפורט לקידום המדע. המחקר המדעי הוא המנוע של אומת הסטאראטרפ והוא האור לגויים. אני מודה לכם ומצדיע למדענים בטכניון ובשאר המוסדות האקדמיים בישראל, כמו גם לפילנתרופים שנדיבותם מאפשרת את קיומו של המחקר המדעי. תודה שהצלתם את חיי.”

מוריאל מטלון מקבל את התעודה מנשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

מוריאל מטלון מקבל את התעודה מנשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

מנחם דלפן, התומך בטכניון מאז 1982 ולאחרונה הקים עם רעייתו קארן מלגה המאפשרת לתלמידי תיכון יהודים לבקר בישראל וללמוד על תרבותה ועל אתגריה – “על מסירותך רבת השנים לטכניון, הממשיכה את מורשת משפחתך; על פעילותך באגודת  דורשי הטכניון בקנדה במשך שנים רבות; לאות תודה על תרומותיך שבזכותן הוכרת כנאמן הטכניון (Guardian), לרבות תמיכתך הנדיבה במחקר בתחום המים; ולאות כבוד על פעילותך הפילנתרופית בקנדה, בארצות הברית ובישראל”.

מנחם דלפן מקבל את התעודה מנשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

מנחם דלפן מקבל את התעודה מנשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

אברהם אשכנזי, בוגר תואר ראשון ושני מהפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות – “על קשריך האמיצים וארוכי השנים עם ישראל והטכניון, שבו השלמת שני תארים; על מנהיגותך המופתית באגודת דורשי הטכניון וכחבר בקורטוריון של הטכניון; ולאות תודה על תרומותיך הרבות כבוגר הטכניון וכנאמן הטכניון (Guardian), שעיקרן תמיכה בסטודנטים לתארים מתקדמים ובמחקר ביטחוני”.

אברהם אשכנזי מקבל את התעודה מנשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

אברהם אשכנזי מקבל את התעודה מנשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

קאתי וג’יימס דויטשמן, דור שלישי לתומכים בטכניון ובישראל – “על מסירותכם ארוכת השנים ותמיכתכם בטכניון, בישראל ובהשכלה; מתוך הערכה לקידום המורשת הרב-דורית שלכם בתמיכה בטכניון; לאות תודה על תרומתכם העצומה שזיכתה אתכם במעמד של נאמני הטכניון (Guardians); ולאות הוקרה על מנהיגותכם הפעילה באגודת דורשי הטכניון בארצות הברית (ATS) ברמה המקומית והארצית”.

ג'יימס וקאתי דויטשמן מקבלים את התעודה מנשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

ג’יימס וקאתי דויטשמן מקבלים את התעודה מנשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

דוד חנקין, יו”ר מכון אלפרד מאן בטכניון – “על תרומתך מעוררת ההשראה למכון אלפרד מאן בטכניון ועל מסירותך הנלהבת לשילוב, בארץ ובעולם, של טכנולוגיה ביו-רפואית שמקורה בטכניון; על תמיכתך בסגל הטכניון ובסטודנטים השואפים לתרגם ידע מדעי לטכנולוגיה מצילת חיים ועל קידום חדשנות פורצת דרך בתחום הביו-רפואה בישראל”.

דוד חנקין מקבל את התעודה מנשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

דוד חנקין מקבל את התעודה מנשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון