יום המחקר השנתי בתוכנית האנרגיה בטכניון

ב-26 באוקטובר קיימה תוכנית האנרגיה ע"ש גרנד בטכניון את יום המחקר השנתי שלה. האירוע כלל הצגת מחקרים, תחרות פוסטרים והרצאות מקצועיות בדגש על הקשר בין אקדמיה ותעשייה. השנה נפתח יום המחקר למשתלמים לכל היחידות בטכניון והציגו בו 35 משתלמים ומשתלמות לתארים מתקדמים.

ראש תוכנית האנרגיה ע”ש גרנד פרופ’ יועד צור אמר: “אני שמח וגאה לראות כאן סטודנטים וסטודנטיות ממגוון פקולטות שהקדישו זמן להכנת פוסטרים ולהצגת המחקרים. אני מתרשם מאוד מהגיוון בתחומי המחקר, מאיכות הסטודנטים ומרמת המחקרים שהם הציגו. אחת המטרות של תוכנית האנרגיה היא חיזוק הקשר עם התעשייה ויצירת שיתופי פעולה חדשים.”

הדוקטורנטית ענבל אופן פולק מהתוכנית הבין-יחידתית באנרגיה בהנחיית ד”ר דוד איזנברג והדוקטורנטית נידאא חרזאללה מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, בהנחיית ד”ר עומר יחזקאלי זכו במקום הראשון בתחרות הפוסטרים. מחקרה של ענבל אופן פולק ב”אלקטרו-קטליזה לחמצון אמוניה על ניקל הידרוקסיד: חשיבות הפאזות”. המחקר עוסק בקטליסט זול ונפוץ שיסייע בייצור אמוניה, הנחוצה כמקור למימן או כדלק בפני עצמה בתא דלק ללא פליטות פחמן דו חמצני. המחקר של נידאא חרזאללה עוסק בפיתוח מערכת ביו-אלקטרוכימית חדשנית המאפשרת הפקת אנרגיה חשמלית ישירות מצלולוז באמצעות תא דלק ביולוגי.

מימין לשמאל: נידאא חרזאללה, ענבל אופן-פולק, פרופ' יועד צור ופרופ' ויאצ'סלב (סלבה) פרגר

מימין לשמאל: נידאא חרזאללה, ענבל אופן-פולק, פרופ’ יועד צור ופרופ’ ויאצ’סלב (סלבה) פרגר

במקום השני זכו שלושה דוקטורנטים: עמית שוקרון מהפקולטה להנדסת מכונות בהנחיית פרופ”ח מתיו סאס, רועי כהן מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בהנחיית ד”ר עומר יחזקאלי ושדא אבו חלה מהתוכנית הבין-יחידתית באנרגיה בהנחיית פרופ”ח מתיו סאס. מחקרו של עמית שוקרון עוסק בסוללות זרימה. לדבריו סוללות אלה הן פתרון מבטיח לאגירת אנרגיה ואתגר משמעותי במעבר לשימוש באנרגיה בת-קיימא. במסגרת המחקר פיתחו החוקרים כלי לאפיון סוללות זרימה בעלות צפיפות הספק גבוהה, אשר צפוי לייעל את תהליכי האפיון והשיפור של סוללות כאלה בעתיד. מחקרו של רועי כהן עוסק בייצור אנרגיה מביו-סמנים על ידי תאי דלק אנזימטיים. המחקר של שדא אבו חלה, עוסק בייצור סימולטני של מים וחשמל נקיים על ידי תא דלק להתפלה.

בפוסטר המגיסטר המצטיין זכה ניב גלס, מגיסטר בתוכנית הבין-יחידתית באנרגיה, בהנחיית פרופ’ ירון פז על מחקרו העוסק בחיזור פחמן דו-חמצי למתנול באמצעות פוטוקטליזטורים מרוכבים על בסיס מבנים אורגנו מתכתיים ופחמן חנקני: אפיון, פעילות ויציבות.

מימין לשמאל: ניב גלס, פרופ' יועד צור ופרופ' ויאצ'סלב (סלבה) פרגר

מימין לשמאל: ניב גלס, פרופ’ יועד צור ופרופ’ ויאצ’סלב (סלבה) פרגר

בהמשך היום התקיימו הרצאותיהם של דן אילני מחברת SolarEdge, מיכל וייס-נבון מחברת דוראל, בוגרת הפקולטה להנדסה כימית בטכניון ד”ר שני הרשקוביץ מחברת Electriq Global ובוגרת תוכנית האנרגיה בטכניון ד”ר אביגיל לנדמן מ-H2Pro.