פרופ’-מחקר אילן מרק – זכה במענק למחקר פורץ דרך

ברכות לפרופ'-מחקר אילן מרק מהפקולטה לכימיה ע"ש שוליך על זכייתו במענק מפ"צ - "מחקרים פורצי דרך "– לקידום מחקרו בתחום הכיראליות הכימית.

זהו המחזור הראשון של מענקים אלה שמקצה ISF – הקרן הלאומית למדע. תוכנית מפצ נועדה לקדם מדע פורץ דרך בסדרי גודל משמעותיים והיא בוחנת את המועמדויות הן בהיבט של מצוינות החוקרים והן בהיבט של מצוינות הצעת המחקר והשפעתה הפוטנציאלית.

בטקס חגיגי שנערך בתחילת השבוע בבית נשיא המדינה בירושלים הוענקו המענקים לעשרה חוקרים נוספים ממכון ויצמן למדע, אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית. הנשיא יצחק הרצוג אמר בטקס כי “התכנסנו כאן על מנת לברך את זוכי המענקים למחקרים פורצי דרך של הקרן הלאומית למדע, אך יותר מכך, אנו ניצבים כאן על מנת להפגין את תמיכתנו הממשית במסעם הארוך, והכמעט בלתי-נתפס, אל תוך עתידנו.

פרופ’-מחקר מרק עוסק בפיתוח אסטרטגיות חדשות לסינתזה של מבנים מולקולריים מורכבים. הוא עומד בראש המרכז לתהליכים בני-קיימא וקטליזה בטכניון. הוא זכה בפרסים יוקרתיים רבים ובהם פרס ארתור קופ מטעם החברה האמריקאית לכימיה, פרס האגודה הבריטית לכימיה, פרס ויצמן למחקרים במדעים מדויקים ע”ש ד”ר חיים ויצמן, פרס מיכאל ברונו, פרס בסל מטעם קרן הומבולדט ופרס הנרי טאוב למצוינות אקדמית. הוא חבר באקדמיה הצרפתית למדעים, באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ובאקדמיה האירופית (Academia Europaeaולאחרונה מונה לפרופ’-מחקר בטכניון – תואר הצטיינות מיוחד השמור לחוקרים מעטים בטכניון.