“הקייטנה 2.0 “- הטכניון פתח קורס הכנה במתמטיקה ללא תשלום לסטודנטים החדשים

700 סטודנטיות וסטודנטים השתתפו בקורס

משתתפי התוכנית

משתתפי התוכנית

לאחרונה התקיים בטכניון, זו השנה השנייה ברציפות, קורס ההכנה במתמטיקה לקראת שנת הלימודים האקדמית תשפ”ג, שתיפתח ב-24 באוקטובר. בקורס שנקרא בפי הסטודנטים ״הקייטנה״ השתתפו השנה כ-700 סטודנטיות וסטודנטים חדשים – פי שניים מהשנה שעברה.

הקורס ארך שלושה שבועות ומטרתו חיזוק הבסיס המתמטי לקראת הלימודים בטכניון. הסטודנטים נהנו ממגוון פעילויות העשרה, יזמות, חברה והיכרות עם הקמפוס. הקורס ניתן למתקבלות ולמתקבלים החדשים ללא תשלום, כשירות מיוחד מטעם הטכניון, במטרה להקל את ההתאקלמות בשנת הלימודים הראשונה בטכניון, שבה קורסי היסוד במתמטיקה תופסים חלק עיקרי. הניסיון שהצטבר בטכניון מלמד שהכנה טובה משפרת משמעותית את השתלבות הסטודנטים בלימודים ובהוויה הטכניונית ואת הישגיהם.

בפתיחת הקורס בירך דיקן לימודי הסמכה פרופ’ חוסאם חאיק את הסטודנטים והסטודנטיות ואמר כי הם לא רק ירכשו כאן ידע אלא גם ייצרו ידע חדש. הוא הדגיש את חשיבותה של החשיבה היצירתית בטכניון ואת שילובם של היבטים כגון חדשנות ויזמות בלימודים. “יכולתם להיכנס לגוגל וללמוד הכול בעצמכם – אינפי, פיזיקה כימיה וכו’. אבל זה יהיה כמו נהיגה בפורמולה בפלייסטיישן, לא כמו נהיגה במירוץ עצמו. מעבר לחומר הלימוד הטכניון ייתן לכם את החוויה עצמה ואת השותפות ביצירת ידע חדש וביישום מעשי של הידע שלכם. לא פחות חשוב הוא המפגש בין סטודנטים ממגזרים שונים, מרקע שונה – ההזדמנות להכיר את האחר.”

דיקן לימודי הסמכה פרופ' חוסאם חאיק

דיקן לימודי הסמכה פרופ’ חוסאם חאיק

מזכירת לימודי הסמכה אפרת נתיב-רונן הציגה לסטודנטים את הטכניון ואת מקורות המידע שיסייעו להם להתאקלם בלימודים.

מזכירת לימודי הסמכה אפרת נתיב רונן

מזכירת לימודי הסמכה אפרת נתיב רונן

את הקורס יזם ד”ר אביב צנזור מהפקולטה למתמטיקה, וליבת הקורס היא רענון וחיזוק הבסיס המתמטי הדרוש לקורסי האינפי, החדו״א והאלגברה של שנה א׳ בטכניון. הוא מיועד ומתאים לכל המתקבלים, בין אם סיימו י״ב לפני חודשיים או לפני 5 שנים. המעטפת החווייתית והחברתית של הקורס כוללת היכרות עם הקמפוס, כניסה למרכז הספורט של הטכניון, חשיפה למרכז היזמות, רכישת אסטרטגיות למידה במרכז לייעוץ ותמיכה בסטודנטים, שיחות עם נציגי אגודת הסטודנטים ועוד.

הקורס מאורגן ומנוהל במשותף על ידי לימודי הסמכה והפקולטה למתמטיקה ובתמיכת המשנה הבכיר לנשיא פרופ’ עודד רבינוביץ’. את הצד הארגוני מובילה אפרת נתיב-רונן, המזכירה האקדמית של לימודי הסמכה, ואת הצד האקדמי מובילות ד״ר אירנה גורליק וד״ר מיכל קלינשטרן מהפקולטה למתמטיקה.

משתתפי התוכנית

משתתפי התוכנית

בהצלחה לכל הסטודנטיות והסטודנטים החדשים!