גם השנה: הטכניון ראשון באירופה בתחום הבינה המלאכותית

הטכניון, המדורג שוב על ידי CSRankings כראשון באירופה בתחום הבינה המלאכותית, מבסס את מעמדו כמוסד מוביל בתחום ומקים קהילה חדשה להעצמת הסטודנטים והחוקרים ולקידום שיתופי פעולה בין תעשייה ואקדמיה

מאמצי הטכניון לקידום פעילותו ומיצובו בתחום הבינה המלאכותית ממשיכים לשאת פרי. הדירוג הבין-לאומי היוקרתי CSRankings הציב את הטכניון גם השנה במקום הראשון בתחום הבינה המלאכותית באירופה ובישראל. בדירוג העולמי ממוקם הטכניון במקום ה-16, ובדירוג העולמי בתת-התחום של מערכות לומדות – במקום העשירי.

פעילותו המעמיקה והמתמשכת של הטכניון במגוון תחומי ה-AI באה לידי ביטוי בין השאר בגיוס חוקרים וסטודנטים מכל יחידות הטכניון לקידום מחקרים בין-תחומיים בבינה מלאכותית ובהגדלת מספר התוכניות והיוזמות החדשות במגוון תחומי ה-AI עם חברות מובילות בתעשיות עתירות הידע ואוניברסיטאות ומוסדות מחקר מובילים בעולם. על רקע זה מקים הטכניון בימים אלה את קהילת הבינה המלאכותית בטכניון. קהילה חדשה זו תעצים את הסטודנטים ואת חוקרי הטכניון הפועלים בכל תחומי הבינה המלאכותית ואת שיתופי הפעולה הרבים של הטכניון עם התעשייה והאקדמיה בתחומים אלה.

ב-Tech.AI המרכז לבינה מלאכותית בטכניון (MLIS לשעבר), מעורבים כיום כ-150 חוקרים בטכניון. חוקרים אלה מיישמים בפעילותם מתודולוגיות וכלים מתקדמים בחזית הבינה המלאכותית בשורה של תחומים ובהם מדעי הנתונים, מחקר רפואי, הנדסת מכונות, הנדסה אזרחית, ארכיטקטורה וביולוגיה. את פעילות Tech.AI מובילים פרופ’ שי מנור מהפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי, פרופ’ אסף שוסטר מהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב ופרופ’ שי שן אור מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט.

לדברי פרופ’ מנור, “הטכניון ממשיך לבסס מעמדו כמוסד המחקר המוביל בישראל ובאירופה בתחומי הליבה של הבינה המלאכותית תודות לסביבת העבודה הייחודית הקיימת בתחום זה בטכניון. סביבה זו כוללת כיום כ-150 חוקרים ממגוון פקולטות, מרכזי מחקר בעלי פעילות ענפה ומספר הולך וגדל של תוכניות לימודים בתחום ויוזמות ותוכניות בעלות גוון מחקרי שהן פרי שיתופי פעולה בין הטכניון לחברות והארגונים המובילים בארץ ובעולם.”

פרופ' שי מנור

פרופ’ שי מנור

 

לדברי פרופ’ שוסטר, “ביסוס מעמדו של הטכניון כחלוץ ומוביל עולמי בתחום ה-AI, והפצת הידע שנרכש בתהליך זה גם לעולם המסחרי על גווניו, הן משימות לאומיות רבות חשיבות. Tech.AI, המרכז לבינה מלאכותית בטכניון, פועל מסביב לשעון ובאמצעות מגוון ערוצים ופעילויות כדי להעמיק את החינוך הטכניוני המקדם מחקר ויישום בינה מלאכותית בכל הפקולטות ומרכזי המחקר, ולספק לסטודנטים וחוקרים בטכניון העוסקים בכל תחומי הבינה המלאכותית את הסביבה התומכת ביותר.”

פרופ' אסף שוסטר

פרופ’ אסף שוסטר

לדברי פרופ’ שי שן-אור, המוביל את פעילות הביומד ופתרונות הבינה המלאכותית לתחום הבריאות במסגרת Tech.AI, “מרכז Tech.AI מאגם את פעילות הביומד הטכניונית בתחום ה-AI וממצב אותו במקום מוביל בעולם, עם שותפויות נרחבות עם חברות מובילות כגון פייזר ו-IBM ומוסדות רפואים מובילים בארץ ובעולם כגון רמב”ם – הקריה הרפואית לבריאות האדם ובית החולים לילדים  בסינסנטי. לאחרונה אף נחתם הסכם להקמת מכון זימין בטכניון, שיפעל במסגרת Tech.AI. המכון יקדם פרויקטים בין-תחומיים ויפתח טכנולוגיות המבוססות על ביג דאטה ועל למידה חישובית לשיפור בריאות האדם. המכון יתמוך בפרויקטים נבחרים, תוך העדפה להצעות שיש בהן מרכיב יישומי ומתוך כוונה להקים חברות סטארטאפ המבוססות על פרויקטים אלה.”

פרופ' שי שן-אור

פרופ’ שי שן-אור

Tech.AI מזמין חברות בתעשייה ובמגזר העסקי ליצור קשר עם גדי פארן, מנהל השיווק של המרכז, כדי למסד קשרים ושיתופי פעולה במגוון תחומי הבינה המלאכותית.