שלושה מענקי מחקר יוקרתיים לפרופ’ חוסאם חאיק

מענקי תוכנית Horizon Europe מקדמים שיתוף פעולה בין-לאומי לטובת פיתוח מענה לאתגרים הגדולים של התקופה, לרבות אתגרים ברפואת סרטן

פרופ’ חוסאם חאיק מהטכניון זכה בשבוע האחרון בשלושה מענקי מחקר אירופיים יוקרתיים בסכום כולל של 4.2 מיליון יורו לקבוצת המחקר שלו, כאשר, באחד הפרויקטים, הוא ישמש יו״ר וכראש המאגד (קוארדינטור) של פרויקט גדול עם 23 שותפים ומימון כולל של 14 מיליון יורו. זהו הישג חסר תקדים של פרופ’ חאיק, חבר סגל בפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון ומכון ראסל ברי לננוטכנולוגיה (RBNI), המשמש כיום גם כדיקן לימודי הסמכה בטכניון.

פרופ' חוסאם חאיק

פרופ’ חוסאם חאיק

המענקים האמורים ניתנים במסגרת תוכנית Horizon Europe. התוכנית תומכת במאגדים (קונסורציה) שמייצרים שיתוף פעולה בין גופים רבים במדינות שונות באיחוד האירופי, תוך התמקדות בפתרונות מעשיים לאתגרי התקופה – פתרונות המבוססים על טכנולוגיות חדשניות שפיתוחן מצריך שיתוף פעולה בין-לאומי נרחב.

לזכייה במענקים קדמה עזרה של חברות קבוצת המחקר של פרופ’ חאיק – המנהלת האדמיניסטרטיבית של הקבוצה ליאת צורי וד”ר רותם וישינקין, חוקרת מדעית בקבוצה.

הקידום והסיוע בהגשות למאגדים אירופאיים נתונים לאחריות אנשי רשות המחקר בטכניון – ראש היחידה לקידום מחקר ד”ר אסי כהן-דותן, שירלי רקיר, מארק דויסון והיילי ביניה-וולמן.
“זהו הישג יוצא דופן של פרופ׳ חוסאם חאיק,” אמר ד”ר אסי כהן-דותן ראש היחידה לקידום המחקר בטכניון. “פרופ’ חאיק ממשיך להוביל זכיות במסלולים מאוד תחרותיים בתוכניות המחקר האירופאיות וזאת תוך כדי ביצוע תפקיד ארגוני משמעותי. השנה הצליח הטכניון להגדיל גם את מספר המענקים שהוא מקבל מתוכנית זו וגם את היקפם הכספי, מה שהופך אותו לשחקן משמעותי בפעילות האירופאית במחקר יישומי”.