פיתוחים חדשניים באנרגיה וסביבה הוצגו ביום המחקר השנתי של תוכנית האנרגיה ע”ש גרנד בטכניון

יום המחקר השנתי של GTEP – תוכנית האנרגיה ע"ש גרנד – התקיים בשבוע שעבר בטכניון. ביום המחקר הוצגו 23 פרויקטי מחקר של סטודנטים לתארים מתקדמים ובנוסף הרצו חברי סגל מהטכניון על טכנולוגיות חדשניות לאנרגיות חלופיות.

לדברי ראש התוכנית פרופ’ יועד צור, “תוכנית האנרגיה חרתה על דגלה את קידום מחקר האנרגיה תוך הגדלת שיתופי פעולה בין דיסציפלינות שונות, ולכן פתחנו את יום המחקר לכלל המשתלמים שעוסקים באנרגיה בקמפוס הטכניון.”

תמונה קבוצתית של המשתתפים ביום המחקר

תמונה קבוצתית של המשתתפים ביום המחקר

בין הסטודנטים המציגים נערכה תחרות, ואלה הם הזוכים בפרס הראשון: אליהו פרבר פיתח שיטות חדשות לייצור מדויק של חומרים פחמניים נקבוביים. חומרים אלה רלוונטיים לספקטרום רחב של יישומים ובהם סוללות, קבלי-על ותאי דלק. ענבל אופן-פולק פיתחה תהליך לאלקטרוליזה של שתן – תהליך העשוי לשמש באבחון רפואי, במיחזור פסולת אורגנית ואפילו בהנעת תאי דלק. שני הזוכים בפרס הראשון הם דוקטורנטים בתוכנית האנרגיה, שעורכים את המחקר שלהם בהנחיית ד”ר דוד איזנברג מהפקולטה לכימיה ע”ש שוליך.

גם בפרס השני זכו שני דוקטורנטים: אמה מססה מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים, שפיתחה בהנחיית ד”ר יהונדב בקנשטיין שיטה לשיפור תכונותיהם של פרובסקיטים – חומרים חדשים המשמשים בייצור אנרגיה סולרית; ורונה רונן-מנוקובסקי מהפקולטה להנדסת מכונות, המפתחת בהנחיית פרופ’ מתי סאס פתרונות לאחסון אנרגיה בסדר גודל משמעותי.

בנוסף לפרסים לדוקטורנטים ניתן פרס אחד למגיסטר (סטודנט לתואר שני). בפרס זכה יוסף (ג’ואי) קסל מהפקולטה להנדסת מכונות, המפתח בהנחיית פרופ’ כרמל רוטשילד טכנולוגיה לייצור יעיל וידידותי של אנרגיה סולרית.

הסטודנטים הזוכים. מימין לשמאל: יוסף (ג'ואי) קסל, אמה מססה, רונה רונן-מנוקובסקי, אליהו פרבר וענבל אופן-פולק

הסטודנטים הזוכים. מימין לשמאל: יוסף (ג’ואי) קסל, אמה מססה, רונה רונן-מנוקובסקי, אליהו פרבר וענבל אופן-פולק

הזוכים במקומות הראשונים יציגו את מחקריהם ביום המחקר הכלל-טכניוני למשתלמים ע”ש ג’ייקובס שיתקיים ב-19 בינואר.

בנוסף להצגת מחקריהם של הסטודנטים התקיימו שלוש הרצאות על מחקרים בתוכנית האנרגיה:

  • ייצור מימן ירוק בטכנולוגיה חדשנית – פרופ’ אבנר רוטשילד מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים. הטכנולוגיה החדשנית פותחה יחד עם פרופ’ גדעון גרדר מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון.
  • סוללות זרימה חדשניות – מחקר של הדוקטורנטית רונה רונן-מנוקובסקי, בהנחיית פרופ”ח מתי סאס מהפקולטה להנדסת מכונות.
  • השפעה על תווך נקבובי באמצעות לחצי זרימה – מחקר של המסטרנט ארנולד בכרך בהנחיית ד”ר יניב אדרי מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית.