פרס ויצמן למדעים מדויקים יוענק לפרופ’ מיקי אלעד

פרופ' מיכאל (מיקי) אלעד מהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב זכה בפרס עיריית תל אביב-יפו ע"ש ויצמן למחקרים במדעים מדויקים. הפרס, מטעם עיריית תל אביב-יפו, ניתן לו על עבודתו בתחום מודל הייצוגים הדלילים לעיבוד אותות.

פרופ' מיקי אלעד

פרופ’ מיקי אלעד

חברי ועדת הפרס: פרופ’ יוסי ניר (יו”ר), פרופ’ שי אבידן ופרופ’ גונן אשכנזי, כתבו בנימוקי השופטים לבחירתו כי “מודל זה מניח כי המידע נבנה כצירוף של מעט אטומים מתוך מילון של אותות יסוד – ממש כמו שמולקולות בכימיה מורכבות מאטומי יסוד הלקוחים מהטבלה המחזורית”.

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס ע”ש ד”ר חיים ויצמן, נשיא ההסתדרות הציונית העולמית והנשיא הראשון של מדינת ישראל, משנת 1943, לציון 70 שנה להולדתו. הפרס נועד לעודד ולהמריץ את החוקרים במדעים המדויקים, היושבים במדינת ישראל ופועלים בה. בנוסף לפרופ’ אלעד תקבל את הפרס גם פרופ’ נירית דודוביץ’ – על פיתוח שיטות ניסיוניות ומסגרות תיאורטיות חדשניות לחקר תופעות קוונטיות המתרחשות בסקאלות של זמן קצר מאד. עבודתה הובילה להבנה עמוקה של תופעות כיראליות ותהליכי מנהור ביינון של אטומים ומולקולות. 

הפרס, בסך 18,000 ₪, יוענק לזוכים בטקס חגיגי שייערך ביום שלישי, 28.12.21, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי

פרופ’ אלעד מצטרף לשורה מכובדת של זוכי עבר, בהם שבעה מהטכניון: פרופ׳ פרנץ ה. (חיים) אולנדורף (1949), פרופ׳ דוד גינזבורג (1953), פרופ׳ נתן רוזן (1968), פרופ׳ מחקר אברהם הרשקו (1987), פרופ׳ מחקר דן שכטמן (1993), פרופ׳ יונינה אלדר (2011), ופרופ׳ אילן מרק (2015).