“ההתנדבות עוזרת ללימודים – ולהיפך”

הסטודנטית לינה מדלג', הלומדת לתואר שני בהנדסת מחשבים, זכתה בפרס המל"ג למעורבות חברתית בקהילה

לינה מדלג' מקבלת את הפרס מאיתי דברן

לינה מדלג’ מקבלת את הפרס מאיתי דברן

לינה מדלג’ רק בת 26 – ומאחוריה שורה מרשימה של פרויקטים והישגים כמו גם פעילות התנדבותית נרחבת. על הפעילות הזאת היא קיבלה כעת את פרס המל”ג ע”ש שוש ברלינסקי שיינפלד ז”ל למעורבות חברתית בקהילה. הפרס, בסך 10,000 שקל, נועד לעודד ולהוקיר סטודנטים וסטודנטיות התורמים מזמנם ומכישוריהם לקהילה.

מדלג’ קיבלה את הפרס אתמול (ג’) במהלך ביקור של ועדת ההיגוי של ות”ת למעורבות אקדמיה בקהילה בחממה החברתית בטכניון. פרופ׳ אילת שביט, יו”ר ועדת היגוי של ות”ת למעורבות אקדמית בקהילה, אמרה באירוע כי “יש בטכניון אנשים מיוחדים שעושים דברים מרגשים, וזה ממש מרומם נפש.”

בביקור הוועדה השתתפו מטעם הטכניון סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ אלון וולף, דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן, דיקן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים פרופ’ יאשה גרובמן, דיקן הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב פרופ’ דן גייגר, יו”ר אקדמי של החממה החברתית ד”ר מירב אהרון-גוטמן ופרופ’ מרק זילברשטיין מהפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי. פרופ’ אילת פישמן בירכה את מדלג’ על הפרס ואמרה לה: “הלוואי שיהיו לנו בטכניון הרבה סטודנטים כמוך.”

מדלג’ נולדה בכפר קרע שבוואדי ערה ולמדה בתיכון אל קאסמה בבאקה אלע’רביה. “לא היה לי בבית רקע במחשוב, אבל המדע תמיד עניין אותי – ובתיכון התלהבתי במיוחד מפיזיקה ומתמטיקה. מאחר שידעתי שהטכניון הוא הכתובת למקצועות האלה נרשמתי והתקבלתי.”

מדלג’ התחילה את לימודיה בפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי, ואחרי שלמדה כמה קורסים בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב הצטרפה למסלול המשותף לשתי הפקולטות – הנדסת מחשבים. בתום התואר הראשון היא המשיכה ללימודי התואר שני, שאותם היא צפויה לסיים השנה בהנחיית פרופ’ מרק זילברשטיין מהפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי. המחקר, הנערך במעבדה למערכות מואצות(ACSL) , עוסק בניהול מאיצים במערכות חישוב ענן ומתמקד בבניית מערכת הפעלה חדשה שתנהל מאיצים חישוביים כגון GPU תוך השגת ביצועים גבוהים ויעילות מרבית על ידי שימוש במאיצי רשת.

לינה מדלג' עם פרופ' דן גייגר, דיקן הפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב

לינה מדלג’ עם פרופ’ דן גייגר, דיקן הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב

“המנחה שלי תמיד האמין בי ואמר שיש לי פוטנציאל גדול,” אמרה מדלג’ בטקס הענקת הפרס, “אם זה במחקר ואם בהתנדבויות שלי. לכן הוא תמך מאוד וכיוון אותי למקומות שבהם יכולתי לפתח את עצמי בצורה בלתי צפויה. אני יודעת שאתגרים הם המקום הנכון שלי, והעבודה עם פרופ’ זילברשטיין היא הבחירה הנכונה. כל יום אני לומדת משהו חדש; מדע זה משהו שאינו נגמר, והקשה הוא המעניין.”

בשנות הלימודים לתואר ראשון ושני היא לא נחה לרגע. בשלבים האחרונים של התואר היא עבדה באינטל, זכתה בפרס מטעם חברת אמדוקס והנחתה פרויקטים בקורס “פרויקטים ב-Internet of Things” בפקולטה למדעי המחשב. לכל אלה נוספות פעילויות התנדבותיות רבות ומגוונות ובהן מעורבות בהרחבת וויקיפדיה בשפה הערבית, בעיקר בהקשרים של מתמטיקה ומקצועות מדעיים וטכנולוגיים; השתתפות בפרויקט לנדא התומך בסטודנטים ערבים; ומעורבות בעמותת Hasoub המקדמת טכנולוגיה וחדשנות במגזר הערבי.

לקראת סוף התואר הראשון הפכה לינה למנחה האחראית בקורס “פרויקטים ב-Internet of Things” במרכז לפיתוח תוכנה בפקולטה למדעי המחשב (ICST) בהובלת איתי דברן, ובמסגרת זאת היא הנחתה סטודנטים צעירים יותר בפרויקטים רבים בתחום הIoT-. במסגרת מעורבותה בפרויקטים של המרכז היא הובילה פרויקטים לפיתוח מערכות עבור החממה החברתית בטכניון יחד עם עמותות שונות ובהן עמותת לב ח”ש החיפאית. הפרויקטים השונים שנעשו עם החממה עזרו לעמותות בפיתוח תוכנות התומכות בארגון העמותה ובקשר השוטף בין נזקקים למתנדבים ולתורמים. במסגרת זאת עסקה בצמצום בזבוז המזון בישראל, בתמיכה בקהילות חלשות ובתהליכי מחזור חכמים.

“ההתנדבות המרובה שלי למען הקהילה אינה פוגעת בלימודים ואף מקדמת אותי ומוסיפה לי מוטיבציה ללמוד,” היא אומרת. “עדיין לא החלטתי מה אעשה בסיום לימודיי. מצד אחד אני מאוד אוהבת את האקדמיה, כך שלהמשיך לדוקטורט זה בהחלט אפשרי. מצד שני, המחקר שלי כבר כיום יישומי מאוד, ונעשה בשיתוף עם התעשייה, כך שהכול פתוח ואפשרי, גם עבודה מחוץ לאקדמיה. הטכניון מלמד אותנו לחשוב, והדבר הזה הוא כלי חשוב ויעיל מאוד בכל מקרה – כאן בטכניון או בתעשייה.”

תמונה קבוצתית. מימין לשמאל: פרופ' אלון וולף, פרופ' יאשה גרובמן, ד"ר מירב אהרון-גוטמן, לינה מדלג', פרופ' אילת פישמן, מיכל מגד (ות"ת), פרופ' מרק זילברשטיין, פרופ' דן גייגר, פרופ׳ איילת שביט (ות"ת) ואיתי דברן

תמונה קבוצתית. מימין לשמאל: פרופ’ אלון וולף, פרופ’ יאשה גרובמן, ד”ר מירב אהרון-גוטמן, לינה מדלג’, פרופ’ אילת פישמן, מיכל מגד (ות”ת), פרופ’ מרק זילברשטיין, פרופ’ דן גייגר, פרופ׳ איילת שביט (ות”ת) ואיתי דברן